השר שטרית בכינוס נהגי המוניות הארצי: "אני מתכוון להחליף את כל הרכב ועדת המוניות שבמשרד התחבורה"

שר התחבורה מאיר שטרית נשא דברים היום בפני מאות בעלי ומנהלי תחנות מוניות במסגרת הכינוס הארצי של ארגון בעלי המוניות בישראל אשר נערך בגני התערוכה


00:00 ,14.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה מאיר שטרית נשא דברים היום בפני מאות בעלי ומנהלי תחנות מוניות במסגרת הכינוס הארצי של ארגון בעלי המוניות בישראל אשר נערך בגני התערוכה.
 
במהלך נאומו הודיע השר כי בכוונתו להחליף את כל הרכבה של ועדת המוניות שבמשרד התחבורה וכן לשנות את אופי עבודתה. מהלך זה יבוצע בשל השינוי שבתפקידה ההיסטורי של הועדה בחלוקת מספרי מוניות. כיום, בעקבות רפורמות אשר הונהגו בתחום אין בכך צורך, ועל כן השר הודיע כי מן הראוי להתאים את פעילות הועדה למצב החדש.
 
השר שטרית ציין כי לאורך כל שנות פעילותו הציבורית וביתר שאת מאז כניסתו למשרד התחבורה הוא פעל לקידום מעמדם של נהגי המוניות. בהקשר זה ציין השר את הרפורמה המקיפה בתחום מוניות השירות אשר חקיקתה הושלמה לפני מספר שבועות ואשר תביא למיגור תופעת ה"חאפרים" מתחום הסעות השירות. בעניין זה הצהיר השר כי בכוונתו להקים מערכת אכיפה אשר תפקח על יישום הרפורמה לטווח ארוך.
 
השר שטרית הודיע גם כי בקרוב מתוכננת העלאה של תעריפי המוניות בשיעור חד של 6%, ללא תלות בסל ההתייקרויות, על מנת לספק פיצוי הולם לנהגים בגין העלייה הניכרת במחירי הסולר לתחבורה.
 
לבסוף, הודיע השר שטרית כי בימים אלה פועל משרד התחבורה בכדי לתקן את סל ההתייקרויות אשר איננו מעודכן ומבוסס על בנזין ולא על סולר.