השר סנה משך את בקשתו לרפורמה בענף יבוא הרכב

שר התחבורה ד"ר אפרים סנה הודיע היום ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ אברהם פורז על החלטתו למשוך את בקשתו לרפורמה בענף יבוא הרכב, לאחר שועדת הכלכלה הגבילה את הרפורמה בענף לתקופה של שנה וחצי.


00:00 ,27.06.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
סנה: הסרת הפיקוח על יבוא הרכב כפי שהוצעה על ידי ועדת הכלכלה תפגע בצרכן
 
שר התחבורה ד"ר אפרים סנה הודיע היום ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ אברהם פורז על החלטתו למשוך את בקשתו לרפורמה  בענף יבוא הרכב, לאחר שועדת הכלכלה הגבילה את הרפורמה בענף לתקופה של שנה וחצי.
 
עיקרה של הרפורמה בענף יבוא הרכב: פתיחת הענף לתחרות וביטול החיוב בקיום הסכם בלעדיות בין יבואן הרכב ליצרן הרכב וכן, קביעת תנאים מקלים ליבואנים חדשים לכניסה לענף.
 
השר סנה משך את בקשתו בעקבות החלטת ועדת הכלכלה היום (26.6.02) להגביל את הרפורמה  בענף יבוא הרכב לתקופה של שנה וחצי, כאשר בסיומה יבוטל הצו ויוסר כליל הפיקוח על יבוא הרכב.
 
שר התחבורה ציין כי משמעות הסרת  הפיקוח על יבוא הרכב  כפי שהוצעה על ידי ועדת הכלכלה היא פגיעה חמורה בצרכן מאחר ויבואן הרכב לא ידרש לספק שרותי תחזוקה, חלפים ואחריות לרכב הנמכר על ידו.
 
השר סנה הוסיף כי עלולה להיות פגיעה גם ברמת הבטיחות של כלי הרכב וכן לסיכון בטיחותי לנהג ובכך לגרום לעלייה במספר תאונות הדרכים בכבישים.
 
בהתאם להחלטת הממשלה משנת 1999 מונתה ועדה בינמשרדית שהמליצה על דרכים ליישום הרפורמה בענף יבוא הרכב. הועדה המליצה בין השאר לבטל את החיוב בקיום הסכם בלעדיות בין יבואן הרכב ליצרן הרכב, שינוי התנאים בהם חייב יבואן הרכב לעמוד כתנאי לקבלת רישיון יבוא וביטול החובה להחזיק מלאי של חלפים וכן קביעת מדדים חדשים להגנה על הצרכן.
 
יו"ר ועדת החקירה הפרלמנטרית לעניין תאונות הדרכים, ח"כ נחום לנגנטל הודיע הודיע היום כי אין מנוס מלמשוך את הבקשה לרפורמה מאחר ופתיחה טוטאלית של ענף יבוא הרכב, כפי שהוצעה, עלולה להביא לאנרכיה בענף ולהגדלה משמעותית של אחוז כלי הרכב, המעורבים בתאונות דרכים כתוצאה מכשל טכני.