השר כ"ץ הקצה חצי מיליארד שקל לשיפוץ ואחזקה של כבישים

מדובר במאות קילומטרים של דרכי גישה וכבישים המחברים בין ישובים במועצות האזוריות. השר כ"ץ: עדיפות לכבישים בדרום ובצפון הארץ


00:00 ,07.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מדובר במאות קילומטרים של דרכי גישה וכבישים המחברים בין ישובים במועצות האזוריות. השר כ"ץ: עדיפות לכבישים בדרום ובצפון הארץ


לראשונה מאז קום המדינה נמצא פתרון ל"כבישים ללא אבא". שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, הקצה היום חצי מיליארד שקל לשיפוץ ואחזקה של כבישים אלו בכל רחבי הארץ.
 
מדובר במאות קילומטרים של דרכים הנמצאות בתחומי המועצות האזוריות בארץ שאינן מטופלות כיום על ידי המועצות ואינן מוגדרות ככבישים באחריות החברה הלאומית לדרכים (לשעבר מע"צ).
 
במשך עשרות שנים לא נמצא פתרון למאות קילומטרים של דרכי גישה וכבישים המחברים בין ישובים. הרשויות המקומיות סירבו לממן את אחזקת הכבישים מאחר והם נמצאים מחוץ לרשות ואילו הרשות הלאומית לדרכים לא תקצבה אותם כיוון שלא מדובר בכבישים בינעירוניים. בשל הזנחה מתמשכת גדלה רמת הסיכון של הנהגים בחלק מכבישים אלה.
 
שר התחבורה מסר כי עבודות השיפוץ והאחזקה של הכבישים יחלו בתוך חודשיים והם יבוצעו על ידי החברה הלאומית לדרכים, באמצעות קבלנים מהמגזר הפרטי. העבודות יכללו בין השאר את ריבוד הכבישים, הרחבה או הסדרה של שוליים והקמת מעקות בטיחות. בחלק מהכבישים יבנו מדרכות ויסללו גם שבילים לרוכבי אופניים.
 
השר כ"ץ ציין כי בכוונתו לתת עדיפות עליונה לשיפוץ ואחזקה של כבישים בתחום המועצות האזוריות הנמצאות בדרום הארץ ובצפונה, במסגרת מדיניות משרדו לחזק את הפריפריה.
 
שר התחבורה הוסיף כי עבודות השיפוץ המסתכמות בחצי מיליארד שקל ימומנו במלואם על ידי משרד התחבורה. הרשויות האזוריות לא יידרשו להשתתף במימון העבודות (matching), במטרה לקדם במהירות את הפרוייקט ולמנוע עיכובים מיותרים.
 
יצוין כי משרד התחבורה פועל כיום בשיטת ה- matching בכל הרשויות המקומיות לפיה המשרד מממן כ- 90% - 70% מעלות הפרוייקט ואילו הרשויות מממנות את החלק הנותר.
 
שר התחבורה מינה ועדה מקצועית שתקבע את סדר העדיפות של הכבישים שישופצו ואת אופן הטיפול בהם. בוועדה יהיו שותפים נציגים של משרד התחבורה, הרשות הלאומית לדרכים (מע"צ) והרשויות האזוריות.