הרכבת תפעיל מערכת רדאר במפגש מסילת הרכבת בבת גלים חיפה

התקנת הרדארים נעשית כחלק מפעולות הרכבת לשיפור רמת הבטיחות במפגשי מסילה – כביש. המערכת בבת גלים הינה המערכת השביעית המותקנת במפגשי מסילה-כביש


00:00 ,21.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

התקנת הרדארים נעשית כחלק מפעולות הרכבת לשיפור רמת הבטיחות במפגשי מסילה – כביש. המערכת בבת גלים הינה המערכת השביעית המותקנת במפגשי מסילה-כביש
 
בסוף השבוע הקרוב תפעיל רכבת ישראל מערכת רדאר לאיתור מכשולים במפגש מסילת הרכבת ברחוב הדולפין בשכונת בת גלים בחיפה, זאת במסגרת הפעולות של הרכבת לשיפור רמת הבטיחות במפגשי מסילה כביש.
 
מערכת מבוססת רדאר נועדה לאתר ולהתריע על קיומם של מכשולים בשטח מפגש מסילת הרכבת מספיק זמן טרם הגעתה של רכבת על מנת לאפשר את עצירתה.
 
עם ירידת המחסום עורך הרדאר סקירה של שטח המסילה הנמצא בין הזרועות. לצורך כך נדרשת הארכה של זמן ירידת זרועות המחסום הכולל. מערכות הרדאר מחוברות למערכת האיתות של הרכבת ובמקרה של מכשול בשטח המסילה, המערכת עוצרת את הרכבת באופן אוטומטי וללא התערבות של גורם אנושי.
 
המערכת בבת גלים הינה המערכת השביעית המותקנת במפגשי מסילה - כביש. בשנה האחרונה הותקנו רדארים במפגש בית יהושע, עתלית, חדרה, כפר ויתקין, זיכרון-יעקב דרום וכפר שמריהו. בשבוע הבא יופעל רדאר נוסף במפגש בפרדס חנה. בנוסף על אלו, רכבת ישראל רכשה 17 מערכות רדאר נוספות שמיקום התקנתן נקבע בוועדת ההיגוי העליונה למפגשים.
 
בשנה וחצי האחרונות בחנה רכבת ישראל מספר פתרונות טכנולוגיים לשיפור הבטיחות במפגשים, ופרסמה פנייה בינלאומית לקבלת הצעות. חברת ייעוץ בינלאומית בחנה את מכלול האמצעים הטכנולוגיים, דירגה את האמצעים המועדפים ובחרה בראשם את מערכת הרדאר, שהינה המערכת היחידה הפעילה במפגשים בגרמניה ובאיטליה.
 
ועדת ההיגוי העליונה למפגשים, בראשות מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, אישרה את הפעלת המערכת במקום.