הפעלת מלגזה – רק אחרי קורס מיוחד

החל מהשבוע נהגים המבקשים להפעיל מלגזה מחויבים בקורס מיוחד בן 28 שעות בבית ספר לנהיגה, הכולל מבחן עיוני ומעשי. מלבד הקורס נדרש מפעיל המלגזה להחזיק ברשיון נהיגה לרכב פרטי, משא או טרקטור


00:00 ,26.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מהשבוע נהגים המבקשים להפעיל מלגזה מחויבים בקורס מיוחד בן 28 שעות בבית ספר לנהיגה, הכולל מבחן עיוני ומעשי. מלבד הקורס נדרש מפעיל המלגזה להחזיק ברשיון נהיגה לרכב פרטי, משא או טרקטור
 
חידוש במשרד התחבורה. נהגים המבקשים לנהוג על מלגזה מחויבים מהיום לעבור קורס מיוחד בהפעלת מלגזה בבית ספר לנהיגה ולעמוד במבחן עיוני ומעשי פנימי כתנאי לקבלת היתר להפעלת מלגזה ממשרד הרישוי. כך הודיע סמנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן.
 
עד כה לא חויבו נהגים שהחזיקו ברשיון לרכב פרטי או טרקטור לעבור קורס בהפעלת מלגזה או מכונה ניידת, מלבד הדרכה קצרה שניתנה להם במפעל על כלי הרכב, בהתאם לפקודת הבטיחות בעבודה של משרד העבודה.
 
קורס מפעילי מלגזות יכלול לראשונה הדרכה עיונית ומעשית בת 28 שעות שבסיומה יידרש התלמיד לעבור מבחן עיוני (תיאוריה) ומעשי ("טסט") של בית הספר לנהיגה, כתנאי לקבלת היתר הפעלת המלגזה.
 
מלבד הקורס נדרש מפעיל המלגזה להחזיק ברשיון נהיגה לרכב פרטי, משא או טרקטור למעט אופנוע ולהיות בן 18 שנה לפחות כתנאי לקבלת ההיתר להפעלת המלגזה. נהג המחזיק בידו רשיון נהיגה לטרקטור או רכב פרטי יוכל להפעיל מלגזה או מכונה ניידת שמשקלה הכולל הוא עד 20 טון. מי שמחזיק בידו רשיון לרכב משא יוכל להפעיל מלגזה שמשקלה 20 טון ומעלה.
 
נהג המחזיק בהיתר נהיגה למלגזה והפעיל אותה במשך 10 שנים לפחות (מתוכם בשנתיים האחרונות ברציפות) יוכל לקבל הדרכה להפעלת מלגזה ללא כל צורך בקורס מיוחד. נהג שעבר הדרכה בהפעלת מלגזה בעבר ואינו עומד בתנאים הנדרשים החדשים יחויב לקבל הדרכה עיונית ומעשית בת 9 שעות בלבד.
 
מנכ"ל משרד התחבורה ציין כי קורס המלגזות נועד להעלות את רמת הבטיחות בנהיגה על מלגזה או מכונה ניידת ולקבוע כללים ברורים בכל הנוגע להדרכה והסמכה של מדריכים להפעלת מלגזות.
 
עד כה אושרו למעלה מ-30 בתי ספר לנהיגת מלגזות ומכונות ניידות בכל רחבי הארץ. רשימת בתי הספר שאושרו תפורסם במהלך השבוע באתר של משרד התחבורה.