הערכה: פרויקט מנהרות הכרמל ייצא לפועל במתכונתו הנוכחית

הפרויקט כולל מנהרות של 5 ק"מ שיחצו את רכס הכרמל מהכניסה הצפונית-מזרחית של חיפה, צומת הצ'ק פוסט, ועד לכניסה הדרומית-מערבית של העיר. הכבישים אמורים להיות כבישי אגרה


00:00 ,01.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"פרויקט מנהרות הכרמל עוד לא אמר את המלה האחרונה, וקיימת סבירות יותר מגבוהה שהוא יבוצע במתכונתו הנוכחית" - כך אמרו בכירים במשרדים הכלכליים בירושלים. בשבועות האחרונים מתקיימות פגישות בין נציגי קבוצת כרמלטון שזכתה במכרז לביצוע הפרויקט, לנציגי משרדי האוצר והתחבורה, כדי לנסות ולהוציא לפועל את הפרויקט.

הבכירים הוסיפו כי הפרויקט, שכבר קיבל אישור סטטוטורי, מתעכב בגלל הקושי של כרמלטון להגיע להסכם ליווי פיננסי חדש עם בנק דיסקונט, אך עד סוף השנה צריכה להתקבל החלטה בעניין. הקבוצה כוללת את נכסים ובניין, אשטרום, פיבי אחזקות וחברת דרגדוס הספרדית. בימים אלה בוחנת כרמלטון את האפשרות להחליף את דרגדוס בחברה בינלאומית אחרת, במטרה להוציא לפועל את הפרויקט.

החשב הכללי באוצר, ירון זליכה, הורה באחרונה לסגנו, צבי חלמיש, להיערך לפרסום מכרז חדש לפרויקט. ואולם לדברי הבכירים, אם ישונה מבנה הקבוצה, ייתכן שניתן יהיה לבצע את הפרויקט במתכונתו הנוכחית, ללא פרסום מכרז חדש.

הפרויקט כולל מנהרות של 5 ק"מ שיחצו את רכס הכרמל מהכניסה הצפונית-מזרחית של חיפה, צומת הצ'ק פוסט, ועד לכניסה הדרומית-מערבית של העיר. הכבישים אמורים להיות כבישי אגרה.