העליון ביטל עתירה נגד חברת דרך ארץ בגין הטלת קנסות מוגדלים על נהגים

בית המשפט העליון ביטל בשבוע שעבר עתירה שהוגשה נגד המדינה וחברת "דרך ארץ", זכיינית כביש חוצה ישראל, בגין הטלת קנסות מוגדלים; השופטים פסקו כי על העותרים לשלם הוצאות בסך 15 אלף שקל, מחצית מהסכום למדינה ומחצית לחברת דרך ארץ


00:00 ,20.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט
בית המשפט העליון ביטל בשבוע שעבר עתירה שהוגשה נגד המדינה וחברת "דרך ארץ", זכיינית כביש חוצה ישראל, בגין הטלת קנסות מוגדלים; השופטים פסקו כי על העותרים לשלם הוצאות בסך 15 אלף שקל, מחצית מהסכום למדינה ומחצית לחברת דרך ארץ.

העותרים, דניאל סמדר ודוד יצחקי, הגישו עתירה לבג"ץ נגד חברת דרך ארץ ונגד המדינה בעניין חוק חוצה ישראל המאפשר הטלת קנסות מוגדלים על מי שלא שילם את חובותיו לחברה. בעתירה נטען כי יש לבטל את סעיפי החוק והתקנות הקובעים את מנגנון הפיצוי והחזר ההוצאות הקבוע בחוק כביש אגרה משום שאינו סביר, ופוגע בזכות הקניין.

עוד טענו העותרים כי חובם הגיע מ-1,500 שקל ל-35 אלף שקל בגין נסיעות בכביש 6. בתגובה טענה חברת דרך ארץ, כי העותרת נסעה 114 נסיעות על הכביש במשך תקופה של יותר משנה, ולא טרחה לשלם ולו חשבונית אחת במועד.

עם תחילת הדיון הציע השופט מישאל חשין לעותרים, אשר יוצגו על ידי עו"ד איתן סגל, למשוך את העתירה. לאחר התייעצות משכו העותרים את העתירה והעתירה בוטלה. את חברת דרך ארץ מפעילת כביש 6 ייצגו עוה"ד יהודה רוה, יובל גרייבסקי ושרון פלורנטין.