העלאת המס על הסולר והפעלת מערך החזרי המס ידחו ל- 1 בספטמבר

שר האוצר, בנימין נתניהו, העביר לאישור ועדת הכספים צו הדוחה את יישום "הסדר הסולר" בחודשיים, מה-1 ביולי 2005 ועד ל-1 בספטמבר 2005, תוך הבהרת הקריטריונים הנוגעים לזכאות להחזר, הבהרות הנחוצות לצורך יישומו של ההסדר


00:00 ,27.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

שר האוצר, בנימין נתניהו, העביר לאישור ועדת הכספים צו הדוחה את יישום "הסדר הסולר" בחודשיים, מה-1 ביולי 2005 ועד ל-1 בספטמבר 2005, תוך הבהרת הקריטריונים הנוגעים לזכאות להחזר, הבהרות הנחוצות לצורך יישומו של ההסדר.

לדברי מנהל רשות המסים, איתן רוב, הקמת המערך לביצוע החזרים במסגרת "הסדר הסולר" לקבוצות משתמשים כמובילים והתעשייה טרם הושלמה. לאור זאת, לצורך יישום הוגן ושקוף של ההסדר ובכדי להימנע ממצב לפיו עלה המס אולם מועד ביצוע ההחזרים ידחה בפועל במספר חודשים ( גם אם הם יבוצעו רטרואקטיבית מיום תחילת ההסדר), הוחלט לדחות את יישום "הסדר הסולר" ל-1 בספטמבר 2005, הן את העלאת המס בכ-30 אג' לליטר והן את מועד תחילת תקופת הזכאות להחזר.

הסדר הסולר שאושר על ידי ועדת הכספים ופורסם ביום 15 במאי 2005, מכיל בתוכו שני מרכיבים: הראשון, העלאה הדרגתית של המס על הסולר עד להשוואתו למס על הבנזין במהלך השנים 2005-2009 (תוך הפחתה מדורגת של אגרת הרישוי המוגדלת המוטלת על רכבי דיזל); במקביל, הקמת מערך החזרים למשתמשים שאושרו על ידי ועדת הכספים (הובלה, תעשייה, מוניות, צ.מ.ה), כך שהם ישלמו בפועל מחיר נמוך יותר אולם לא באמצעות רכישה של סולר מוזל אלא באמצעות דיווח והחזר.

יצויין כי הפחתת אגרת הרישוי החל מה – 1 ביולי כבר אושרה על ידי ועדת הכספים כחלק מההסדר. החלטה זו תיושם ללא כל דחיה.

תיקון הצו מכיל גם מספר תיקונים המבהירים את הקריטריונים לזכאות להחזר, כולל - מהו מפעל תעשייתי בתיאום והסכמת התאחדות התעשיינים. במקביל, הוגדר עוסק רשום כך שיתאפשר להחזיר לעוסק את הסכומים הקבועים בצו, בד בבד עם הגדרת הזכאות להחזר לבעלי ציוד מכני הנדסי (צ.מ.ה), כפי שתואם עם המשרד התחבורה.