הסכם ראשון מסוגו נחתם בין שרי התחבורה של ישראל והרשות הפלשתינית

שר התחבורה מאיר שטרית ועמיתו הפלשתיני סעד א-חארמה חתמו אתמול בירושלים על הסכם להקמת "משרד תחבורה משותף" בתיווכו ובמימונו של האיחוד האירופי.


00:00 ,22.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה מאיר שטרית ועמיתו הפלשתיני סעד א-חארמה חתמו אתמול בירושלים על הסכם להקמת "משרד תחבורה משותף" בתיווכו ובמימונו של האיחוד האירופי.
 
עפ"י ההסכם, יממן האיחוד את הקמת המשרד בעלות של 2.5 מיליון יורו, כאשר מטרת המשרד תהיה ליזום ולתכנן פרוייקטים תחבורתיים המשותפים לישראל ולרשות. במידה ויוסכם על פרוייקטים ברי ביצוע התחייב האיחוד לבחון מימון רחב היקף עבור אותם פרוייקטים.
 
השר מאיר שטרית אמר בטקס כי הוא מאמין בכוחה של הכלכלה לקדם את השלום, וכי זהו אינטרס משותף לשני הצדדים: "תשתיות התחבורה הן קריטיות לקידום הצמיחה במשק. אני מקווה שדרך ההסכם יוכל האיחוד האירופאי לסייע במימון פרוייקטים אשר יבנו את התשתיות הללו, למשל בדמות מסילת רכבת בין חיפה לגדה או בין עזה לאשדוד".
 
השר שטרית הודיע כי יש חשיבות למציאת פרוייקטים מתאימים בהקדם האפשרי, וזאת בכדי שכבר בנובמבר הקרוב תובא לכינוס האיחוד האירופי במרוקו תכנית מוסכמת לביצוע פרוייקט ראשון.
 
השר הפלשתיני אמר כי בכוונת הרשות לבנות גשרים של שלום בין שני העמים למען רווחת ילדי העמים. הוא ביקש מהשר שטרית סיוע בהקלת מעברם של התושבים הפלשתינים במעברי הגבול, ובשיקומו של שדה התעופה.
 
השר שטרית אמר לעמיתו כי הוא יבדוק באופן אישי את סוגיית מעברי הגבול ותנועת הפלשתינים באזור רצועת עזה וציין כי העניין נתון להכרעת הדרג המדיני הבכיר ומערכת הביטחון וכי הוא ייכנס לעובי הקורה. שטרית הסכים כי לטיפול בסוגייה זו יש חשיבות רבה ברחוב הפלשתיני ועל כן על ישראל לנסות ולסייע בכך ככל הניתן.
 
נציג האיחוד האירופי לורן מושל הדגיש את מחויבות האיחוד לפרוייקט והביע את תקוותו כי שני הצדדים יוכלו לשים בצד את המחלוקות הפוליטיות לטובת רווחת כולם.