הסדרת נוהל זיהוי נהגים שאינם בעלי הרכב

חה"כ שלום שמחון קצב למשרד התחבורה שלושה חודשים להסדיר נושא זיהוי כלי רכב הנמצאים בבעלות חברה ובשימוש עובדים שאינם הבעלים, ויצירת מנגנון שיאפשר לציבור לדווח על עבירות שעברו רכבים אלו


00:00 ,28.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
חה"כ שלום שמחון קצב למשרד התחבורה שלושה חודשים להסדיר נושא זיהוי כלי רכב הנמצאים בבעלות חברה ובשימוש עובדים שאינם הבעלים, ויצירת מנגנון שיאפשר לציבור לדווח על עבירות שעברו רכבים אלו.

יו”ר ועדת הכלכלה, ח”כ שלום שמחון, קצב למשרד התחבורה 3 חודשים להסדיר באמצעות הוראות ניהול את אפשרות זיהוי כלי רכב, הנמצאות בבעלות חברה ובשימוש נהגים שאינם בעלי הרכב, וכן יאפשרו לציבור לדווח על נהגים הנוהגים ברכבים אלו ומבצעים עבירות תנועה, או נוהגים בפראות. שמחון אמר כי אם לא יסדיר משרד התחבורה את הנושא תקדם ועדת הכלכלה את הצעת החוק הפרטית שהגישו ח”כ מצנע וארדן. שמחון אמר את הדברים לנוכח עמדת משדר התחבורה כי יש להסדיר את הושא באמצעות הוראות נוהל.

ועדת הכלכלה דנה בהצעת חוק של ח”כ עמרם מצנע וגלעד ארדן הקובעת כי על רכבים הנמצאים בבעלות חברות ונמצאים בשימוש על ידי נהגים שאינם בעלי הרכב, תודבק מדבקה בסגנון ”אם רכב זה עבר עבירה” או ”איך אני נוהג *123” ולציבור יתאפשר לדווח על נהגים הנוהגים נהיגה פרועה. הצעת החוק קובעת כי חברה שבבעלותה כלי רכב, לרבות מושכרים, תקים מנגנון שיאפשר נגישות לדיווח ולמעקב אחר עבירות תנועה המבוצעות על ידי העובדים וכן למעקב על תקינות כלי הרכב. קצין הבטיחות של החברה ינהל מעקב אחר דיווח שקיבל מהציבור והמשטרה, בנוגע לנהיגתם של עובדי החברה בכלי הרכב של החברה, ויפעל בהתאם לנוהל שקבעה החברה ביחס לנהגים המבצעים עבירות תנועה.

ח”כ מצנע אמר כי הצעת החוק באה לשפר את תרבות הנהיגה של נהגים הנוהגים ברכבים השייכים לחברה באמצעות דיווח למוקד של החברה או למוקד שהחברה תשכור את שירותיו. לדברי מצנע הדבר יסייע להפחתה משמעותית בתאונות הדרכים. גורמים שונים מעריכים כי כרבע מכמות כלי הרכב הנוסעים בכבישי הארץ נמצאים בבעלות של חברות. מצנע הדגיש כי אין כוונה שהמוקד יהפוך ל”מלשינון” אלא להבטיח שלקצין הבטיחות של החברה תהיה בקרה על נהגי החברה. מצנע אמר כי היעד המרכזי של הצעת החוק אינו ציי הרכב הגדולים אלא מאות אלפי כלי רכב פרטיים שאינם בבעלות הנהג.

דורון רגב, מנכ”ל תנועה נט, המפעילה שירות מרכזי דיווח עבור חברות, אמר כי בארה”ב חלה ירידה של 20-57% בעבירות תנועה בשנה הראשונה בה הופעל שירות כזה בחברה.