הממשלה אישרה את הצעתו של שטרית להשקיע 19 מיליארד שקל בתשתית הכבישים בישראל

הממשלה אישרה היום (יום ראשון) את תוכנית הפיתוח הרב-שנתית של החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה) בהיקף של 19 מיליארד שקל לחמש שנים, כפי שהוצעה על ידי שר התחבורה מאיר שטרית.


00:00 ,11.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

הממשלה אישרה היום (יום ראשון) את תוכנית הפיתוח הרב-שנתית של החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה) בהיקף של 19 מיליארד שקל לחמש שנים, כפי שהוצעה על ידי שר התחבורה מאיר שטרית.
 
שר התחבורה ציין כי התכנית המהפכנית עתידה להפוך את רשת הכבישים הבינעירונית של ישראל לרשת מודרנית שתוכל לתת מענה לביקושים התחבורתיים ההולכים וגדלים. יצויין כי תקציב מע"צ הישנה הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל בלבד בשנה.
 
על פי התוכנית שיזם שטרית יושקעו ב-5 השנים הבאות כ-13 מיליארד שקל בסלילת כבישים חדשים. וכ-4 מיליארד שקל בתחזוקת כבישים קיימים. כמו כן יושקעו עוד כ-1.5 מיליארד שקל בהמשך סלילת כביש חוצה ישראל בקטעים 18-20, שישתרע עם השלמתו מאליקים בצפון ועד צומת בית קמה בדרום.
 
תקציב כולל גם את תכנון הרחבתו של כביש 6 עד צומת כברי בצפון ועד דימונה בדרום.
 
בהתאם לתוכנית, שתצא לדרך בראשית 2006, יקודמו פרוייקטים תחבורתיים מרכזיים ובכללם כביש הרוחב 431, הנחשב לאחד מכבישי הרוחב החשובים במדינה והעתיד לחבר את מודיעין עד לנתיבי איילון, במערב ראשל"צ.
 
שני מיליארד שקל נוספים יושקעו בפרוייקטים בטיחותיים, בהתאם להמלצות וועדת שיינין,  שגיבשה תוכנית לאומית רב שנתית לבטיחות בדרכים.
 
פרוייקטים אלה יכללו בין השאר, הרחבת כבישים חד מסלוליים לדו מסלוליים, שיפור עקומות, התקנת מעקות בטיחות, התקנת תאורה, ורמזור.
 
שר התחבורה ציין כי להשקעה בתשתית יש השפעה ניכרת על שיעור הצמיחה במשק.
 
"השקעות בתשתית נועדו ליצור תשתית מודרנית ויעילה ולסייע להסרת חסמים, המקשים על ההתפתחות המשקית. השקעה של 19 מיליארד שקל ב-5 השנים הבאות נועדה לאפשר רמת ניידות מיירבית לנוסעים ולמטענים, הנחוצה לקיום הפעילות הכלכלית של המשק, בעלות הנמוכה ביותר האפשרית" מוסיף שטרית .