הלמ"ס: ירידה של 8% במספר ההרוגים לעומת שנת 2005

בשנת 2006 נרשמו 17,193 תאונות דרכים עם נפגעים - עלייה של 1% לעומת 2005. שיעור מעורבותן של משאיות מעל 4 טון בתאונות דרכים קטלניות היה פי 4 משיעורן במצבת כלי הרכב


00:00 ,09.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בשנת 2006 נרשמו 17,193 תאונות דרכים עם נפגעים - עלייה של 1% לעומת 2005. שיעור מעורבותן של משאיות מעל 4 טון בתאונות דרכים קטלניות היה פי 4 משיעורן במצבת כלי הרכב
 
בשנת 2006 נרשמו במשטרת ישראל, בתיקי "תאונות דרכים – ת"ד" (לא כולל יהודה והשומרון) 17,193 תאונות דרכים עם נפגעים, עלייה של 1% לעומת שנת 2005. כך עולה מנתונים מפורטים על התאונות שאירעו בשנה שחלפה, שיראו אור בקרוב בפרסום של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
 
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ציינה כי מספר התאונות הקטלניות בשנת 2006 (373) הוא הנמוך ביותר מזה 17 שנה.
 
35,903 בני אדם נפגעו ב-17,193 התאונות הנזכרות לעיל, ירידה של 1% לעומת שנת 2005. במספר ההרוגים בשנת 2006 חלה ירידה של 8% לעומת שנת 2005 והוא היה הנמוך ביותר מזה 15 שנים.
 
במספר ההרוגים ל-100 אלף תושבים חלה ירידה מ-6.5 בשנת 2005 ל-5.9 בשנת 2006, ומספר הנפגעים לתאונה – נותר ללא שינוי, 2.1.

מן הנתונים עולה כי 73% מהתאונות אירעו בדרכים עירוניות. 52% מהתאונות שאירעו בדרכים עירוניות, היו בצמתים, לעומת 45% בלבד בדרכים לא-עירוניות. חומרת התאונה בדרכים לא-עירוניות הייתה גבוהה מאשר בדרכים עירוניות. בדרכים עירוניות 1.4% מהתאונות היו קטלניות ועוד 9.7% קשות, ואילו בדרכים לא-עירוניות 4.2% היו קטלניות ו-14% קשות.
64% מהתאונות אירעו בשעות היום ו-36% בשעות הלילה.
 
9% מכלל הנפגעים (הרוגים ופצועים) ו-33% מכלל ההרוגים היו הולכי רגל. בני 65+ מהווים 27% מבין הולכי הרגל שנפגעו, פי 2.5 מחלקם באוכלוסייה. מעבר החצייה אינו מבטיח חצייה בטוחה – מבין הולכי הרגל שנפגעו בעת חציית כביש, 61% נפגעו במעבר חצייה. מבין הילדים (עד גיל 14) שנפגעו בעת חציית כביש, 38% נפגעו במעבר חצייה, ומבין הקשישים (בני 65+), 50%.
 
32,307 כלי רכב ונהגים היו מעורבים בתאונות דרכים עם נפגעים, עלייה של 1% לעומת שנת 2005.
 
חלקן של המשאיות הקטנות (עד 4 טונות) והמשאיות הגדולות (16 טון ומעלה) במעורבות בתאונות דרכים עם נפגעים, קטן מהותית מחלקן בנסועה, אך מעורבותן בתאונות קטלניות גבוהה יחסית. חלקם של האופנועים במעורבות בתאונות עם נפגעים גדול פי ארבעה מחלקם בנסועה.
 
חלקם של נהגים צעירים עד גיל 24, מתוך כלל הנהגים שהיו מעורבים בתאונות עם נפגעים, היה גדול בכ-39% מחלקם היחסי בכלל המורשים לנהוג. לעומת זאת, חלקם של הנהגים המבוגרים (בני 65 ויותר) המעורבים בתאונות היה נמוך בכ-21% מחלקם היחסי בכלל המורשים לנהוג.
 
48% מכלל הנהגים המעורבים בתאונות אלו לא עברו עבירת נהיגה בעת התאונה. מתוך הנהגים היהודים המעורבים בתאונות - 49% לא עברו עבירת נהיגה בעת התאונה, ומתוך הנהגים הערבים המעורבים בתאונות -  43%.