בישראל יש כיום כ-2.2 מיליון כלי רכב ממונעים. 38% מכלי הרכב הנעים בישראל מיוצרים ביפן ו- 10.7% בקוריאה הדרומית. רמת המינוע בישראל עומדת על כ-306 כלי רכב לכל אלף תושבים
מספר כלי הרכב המנועיים הגיע בשנת 2006 לשני מיליון ו-176 אלף כלי רכב – עלייה של 3.2% לעומת שנת 2005. מתוך כלל כלי הרכב, היו כמיליון ו-685 אלף כלי רכב פרטיים, כ-354 אלף משאיות, כ-86 אלף אופנועים, כ-16,000 אוטובוסים זעירים, כ-12,500 אוטובוסים, כ-18,400 מוניות וכ-3,800 כלי רכב מיוחדים. על כך נמסר מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
38% מכלי הרכב שנעים בישראל יוצרו ביפן (כגון: מזדה, סובארו, מיטסובישי, טויוטה, סוזוקי והונדה), השומרת על מקומה כארץ הייצור העיקרית. נמשכת העלייה בחלקה היחסי של קוריאה הדרומית, (יצרנית המכוניות: יונדאי, דייהאו, קאיה ושברולט). בשנת 2006 לראשונה קוריאה הדרומית מקדימה את צרפת ועולה למקום השני עם 10.7%. רק 0.1% מכלל כלי הרכב יוצרו בישראל.
במהלך שנת 2006 נוספו למצבת כלי הרכב כ-197 אלף כלי רכב, מהם כ-168 אלף כלי רכב חדשים (כ-68 אלף משנת ייצור 2006 וכ-100 אלף משנת ייצור 2007). בתקופה זו נגרעו מהמצבה כ-129 אלף כלי רכב, כך שהתוספת נטו למצבת כלי הרכב הסתכמה בכ-68 אלף כלי רכב.
הגיל הממוצע של כלי הרכב המנועיים הגיע בסוף שנת 2006 ל-6.9 שנים (6.7 בשנת 2005). מאז שנת 1998, מסתמנת עלייה רציפה בגיל הממוצע של כלי הרכב מ-5.9 שנים בממוצע בשנת 1997 ל-6.9 בשנת 2006. בולטת במיוחד העלייה בגיל המשאיות מ-4.8 שנים בשנת 1997 ל-6.5 בשנת 2006 ובאוטובוסים זעירים מ-2 בשנת 1994 ל-7 בשנת 2006. כ-816 אלף (38%) מכלי הרכב הם כלי רכב חדשים עד 4 שנים (שנת ייצור 2002 ואילך), כ-670 אלף (31%) בני 5 עד 9 שנים ו-690 אלף (31%) בני 10 שנים ויותר.
המגמה של מעבר לשימוש ברכב המונע בסולר במקום בבנזין נמשכת. אחוז כלי הרכב הצורכים סולר מכלל מצבת כלי הרכב גדל פי 1.4 במהלך שבע השנים האחרונות. המגמה בולטת בעיקר במשאיות עד 4 טונות (משקל כולל). אחוז כלי הרכב הפרטיים הצורכים סולר גדל פי 2.4 בתקופה הנ"ל, אך עדיין מספרם מגיע לכ-44,000 כלי רכב בלבד המהווים כ-2.6% מסך כל כלי הרכב הפרטיים. בשנת 2006 כ-2,800 כלי רכב הונעו באמצעות גז מתוכם כ-2,100 כלי רכב פרטיים.
רמת המינוע בישראל עמדה בשנת 2006 על 306 כלי רכב לכל 1,000 תושבים (302 בסוף שנת 2005), מזה – 233 כלי רכב נוסעים פרטיים. בהשוואה למדינות מפותחות בעולם, רמת המינוע בישראל עדיין נמוכה יחסית.
שיעור המעורבות של כלי הרכב בתאונות דרכים עם נפגעים ל-1,000 כלי רכב מורשים שונה בין סוגי הרכב השונים. שיעור המעורבות של הרכב הציבורי (אוטובוסים זעירים, אוטובוסים ומוניות), ושל משאיות כבדות במשקל 34 טונות ומעלה (משקל כולל), בתאונות עם נפגעים הוא גבוה ביותר. יש לזכור כי לכלי רכב אלה נסועה שנתית גבוהה.
זיהום אוויר מתחבורה – כ-97% מפליטות פחמן חד-חמצני וכ-30% מפליטות תחמוצות חנקן משרפת דלקים, הינם מכלי רכב. פליטות פחמן חד-חמצני ותחמוצות חנקן מכלי רכב ירדו בשנים האחרונות כתוצאה משימוש בממיר קטליטי ובשיפורים טכנולוגים במנועי כלי הרכב.
יצוין שהשימוש הגובר בסולר במקום בנזין מעלה את שיעורי הפליטה של תחמוצת חנקן וחלקיקים.
הלמ"ס: בישראל כ-1.68 מיליון כלי רכב פרטיים
בישראל יש כיום כ-2.2 מיליון כלי רכב ממונעים. 38% מכלי הרכב הנעים בישראל מיוצרים ביפן ו- 10.7% בקוריאה הדרומית. רמת המינוע בישראל עומדת על כ-306 כלי רכב לכל אלף תושבים
00:00 ,11.06.2007
עשוי לעניין אותך
בית המשפט לתעבורה: החל מינואר 2007 לא חלה חובת רישום יומן נסיעות אישי
עלייה של כ-1.8% ביצוא יהלומים מלוטשים בחודש מאי 2007
אירוע ביומד ייפתח מחר בפעם השישית
איגוד המשתמשים מוחה על הכוונה להעלות מחירי התובלה היבשתית
חקלאים בערבה שברו את השיא העולמי ביבול פלפל לדונם
UPS בחרה בקרפטר החדשה של פולקסווגן