החשב הכללי חתם על הסכם עם חברת PB לביצוע בקרה על תכנית הפיתוח של רכבת ישראל

החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, חתם אתמול הסכם עם חברת PB לביצוע בקרה על תכנית הפיתוח של רכבת ישראל. בטקס שנערך בהשתתפות שר התחבורה, מאיר שטרית, ציין החשב הכללי, כי ביצוע בקרה בלתי תלויה על פרויקטים גדולים בתחום התשתית היא חלק ממדיניותו לאמץ נורמות עסקיות מקו


00:00 ,27.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה (בתמונה), חתם אתמול הסכם עם חברת PB (Parsons Brinckerhoff) לביצוע בקרה על תכנית הפיתוח של רכבת ישראל. בטקס שנערך בהשתתפות שר התחבורה, מאיר שטרית, ציין החשב הכללי, כי ביצוע בקרה בלתי תלויה על פרויקטים גדולים בתחום התשתית היא חלק ממדיניותו לאמץ נורמות עסקיות מקובלות בעבודות אלו.

הסכם הפיתוח עם חברת רכבת ישראל נחתם לפני כחצי שנה, בהיקף חסר תקדים של 20 מיליארד ₪ וכלל 33 פרויקטים, מתוכם הקמה והרחבה של 24 קווי רכבת ברחבי הארץ. החשב הכללי התנה את חתימת ההסכם בזכות המדינה למנות חברת בקרה בעלת ניסיון בין לאומי עשיר שתפקח על ביצועי חברת הרכבת ותוודא כי הפרויקטים מבוצעים במסגרת התקציב ולוחות הזמנים שנקבעו בהסכם הפיתוח ובסטנדרטים הגבוהים ביותר.

זליכה ציין כי הניסיון בעולם ובישראל מלמד כי העדרה של בקרה בלתי תלויה תביא לחריגות בלוחות זמנים ובתקציב בשיעורים שיכולים להגיע לעשרות אחוזים. וכי, מאחר והסכם הפיתוח עם הרכבת מגיע להיקף חסר תקדים יהיה העדרה של בקרה בלתי תלויה בגדר סיכון שאין לקחתו.

חברת PB זכתה במכרז שנערך ע"י ועדת מכרזים בין משרדית שכללה נציגים ממשרדי האוצר והתחבורה ובראשה עמד סגן החשב הכללי, צבי חלמיש. במכרז התמודדו 12 חברות בין לאומיות מהמובילות בעולם בתחום ההנדסה התחבורתית.

חברת PB הינה חברה אמריקאית הפועלת מעל 100 שנה, ומעסיקה כ– 9,300 עובדים בכ – 250 סניפים ברחבי העולם. לחברה ניסיון בין לאומי עשיר בתחום התחבורה ולאחרונה אף סיימה לפקח על פרויקט הרכבת באתונה לקראת משחקי האולימפיאדה שנערכו בקיץ האחרון. בנוסף למהנדסים שיגיעו לארץ לביצוע הבקרה, תיעזר החברה בסניף המקומי (PB-Israel) וכן ביועצים מקומיים נוספים.