החקלאים: נזק מצטבר של 10 מיליון שקל מסגירת קרני

הנזק המצטבר למגדלי הפירות מסגירת מסוף קרני למעבר תוצרת חקלאית וסחורות במשך 11 ימים ברציפות מסתכם ב-10 מיליון שקל, כך אומר מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, גיורא סלע. 40 משאיות עמוסות בפרי ששוויו 2-3 מיליון שקל ממתינות לכניסה לרצועת עזה ואם לא ימצא פתרון ל


00:00 ,19.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הנזק המצטבר למגדלי הפירות מסגירת מסוף קרני למעבר תוצרת חקלאית וסחורות במשך 11 ימים ברציפות מסתכם ב-10 מיליון שקל, כך אומר מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, גיורא סלע. 40 משאיות עמוסות בפרי ששוויו 2-3 מיליון שקל ממתינות לכניסה לרצועת עזה ואם לא ימצא פתרון לבעיה הפרי ירד לטמיון.
 
לדברי סלע, עיקר הנזק הוא בענף הבננות שתכנן למכור 3000 טון בשבוע לתושבי רצועת עזה. הבננות כידוע אינן ניתנות לאחסון לאורך זמן ופרי שלא נמכר במועד צריך להיות מושמד. בנוסף מעוכבים משלוחים של תפוחים, אבוקדו ואפרסמונים.
 
מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות אמר שהמגדלים מבינים את עמדת מערכת הביטחון שמעונינת לשמור על חייהם של מי שנמצאים במסוף, אך בין ישראל ורצועת עזה יש גבול של עשרות קילומטרים וצריך למצוא נקודה חלופית להעברת הסחורות עד שהבעיה בקרני תיפתר. יש מסוף פעיל בסופה למעבר חומרי חציבה שניתן להשתמש בו או לבצע את העברת התוצרת במעברים בכרם שלום או ארז.
 
לא יתכן להשאיר את מגדלי הפירות במשך תקופה כה ארוכה ללא פתרון. אין אף מערכת שמפצה או מבטחת את החקלאים מפני אירועים מסוג זה והם נאלצים לשאת בכל ההפסדים הכספיים.
 
בנוסף למצוקת החקלאים הישראלים מנע שיתוק העבודה במסוף יצוא של 500 טון תות שדה, שאמור להיות מיוצא לחו"ל. עיכוב ביצוא עלול לגרום לפגיעה באיכות התות שדה ולנזק כבד לחקלאים הפלשתינאים ולחברות היצוא הישראליות שבאמצעותן מתבצע היצוא.
 
עם סגירת מסוף קרני נמנע הכנסת חלב ותרופות לבני אדם ובעלי חיים לרצועת עזה. בעקבות זאת החל מחסור בתרופות לילדים והחלו להתפרץ מחלות בקרב אפרוחים בלולים ברצועה.