החלו העבודות להקמת קו רכבת לשדרות, נתיבות ואופקים

שר התחבורה: מדובר בהקמת מסילה כפולה שתאפשר להגיע מתל אביב לשדרות בתוך 52 דקות. הפרדות מפלסיות של הרכבת והכבישים ייבנו לאורך הקו


00:00 ,16.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה: מדובר בהקמת מסילה כפולה שתאפשר להגיע מתל אביב לשדרות בתוך 52 דקות. הפרדות מפלסיות של הרכבת והכבישים ייבנו לאורך הקו
 
רכבת ישראל החלה אתמול את העבודות להקמת קו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע שיעבור דרך שדרות, נתיבות ואופקים ויחבר את כל אחד מישובים אלה לרשת המסילות הארצית. כך הודיע שר התחבורה, מאיר שטרית.
 
מדובר בהקמת מסילת ברזל כפולה באורך של 70 קילומטר, שתעבור דרך שדרות, נתיבות ואופקים ותאפשר להגיע משדרות לתל אביב בתוך 52 דקות בלבד. זמן הנסיעה מנתיבות לתל אביב יארך 60 דקות בלבד ומאופקים לתל אביב 69 דקות בלבד.
 
שר התחבורה מסר כי עלות הקמתה של המסילה הכפולה בין אשקלון לבאר שבע נאמדת בכ - 1.4 מיליארד שקל. החלק הראשון של המסילה מאשקלון לשדרות צפוי להחנך בתוךשנתיים ואילו הקו כולו מתוכנן להחנך בתחילת שנת 2010.
 
השר שטרית מסר כי לאורך הקו בין אשקלון לבאר שבע יוקמו הפרדות מפלסיות בכל נקודות המפגש של הרכבת והכבישים וזאת בהתאם לתוכניתו לבצע הפרדות מפלסיות בכל נקודות המפגש של מסילות ברזל וכבישים בישראל.
 
הקמת מסילה כפולה לאורך כל הקו בין אשקלון לבאר שבע וביצוען של הפרדות מפלסיות בכל נקודות המפגש של הרכבת והכבישים תאפשר לרכבת ישראל להגדיל את תדירויות הנסיעה של הרכבת לבאר שבע שתעבור דרך שדרות, נתיבות ואופקים.
 
שר התחבורה ציין כי יש חשיבות רבה לפיתוח תשתית רכבתית גם לדרום הארץ. "הקמת קו הרכבת אשקלון - באר שבע תקצר משמעותית את זמני ההגעה מישובים אלה למרכז הארץ ותאפשר לתושבי שדרות, נתיבות ואופקים להגיע לגוש דן והסביבה בזמן הקצר ביותר" אמר שטרית והוסיף כי מדובר בפרוייקט נוסף של משרד התחבורה שנועד לקרב את הפריפריה למרכז הארץ.
 
השר שטרית ציין כי רכבת ישראל עוברת בימים אלה תנופת פיתוח שטרם ידעה כמותה מאז קום המדינה. שטרית הוסיף כי משרדו החליט להרחיב את ביצוע הפרוייקטים של הרכבת בכל רחבי הארץ. במסגרת זאת הוחלט להגדיל את ההשקעות הצפויות ברכבת ישראל בשנים הקרובות מ - 20 מיליארד שקל ל - 30 מיליארד עד שנת 2012.