החל מהיום: מבצע ארצי נרחב של משרד התחבורה והמשטרה לאיתור נהגים הנוהגים בעת פסילת רשיון

משרד התחבורה ומשטרת התנועה הארצית יחלו היום במבצע ארצי, רחב היקף, לאיתור נהגים הנוהגים בזמן פסילת רשיון נהיגה. כך הודיע שר התחבורה, מאיר שטרית; כ - 100 אלף נהגים נוהגים ללא רשיון תקף או עם רשיון שנפסל


00:00 ,06.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

כ - 100 אלף נהגים נוהגים ללא רשיון תקף או עם רשיון שנפסל
 
משרד התחבורה ומשטרת התנועה הארצית יחלו היום במבצע ארצי, רחב היקף, לאיתור נהגים הנוהגים בזמן פסילת רשיון נהיגה. כך הודיע שר התחבורה, מאיר שטרית.
 
במסגרת המבצע המיוחד יתפרסו מאות שוטרים ואנשי משרד התחבורה בכבישי הארץ ויעצרו נהגים לבדיקת רשיון הנהיגה. נהג שיתפס נוהג בזמן פסילה יעצר במקום והמשטרה תבקש מבית המשפט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.
 
שר התחבורה ציין כי במהלך המבצע יבדקו עשרות אלפי רשיונות נהיגה של נהגים, בכל רחבי הארץ. שוטרים ופקחים של משרד התחבורה יוודאו באמצעות מאגר הנתונים של משרד התחבורה את תקפות הרשיון של נהגים שיעצרו לבדיקה. לדברי שטרית, המבצע נועד לצמצם את התופעה ולהרתיע נהגים, הנוהגים בעת פסילת רשיון הנהיגה.
 
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, ציין כי על פי הנתונים, מתברר כי בכבישי הארץ נוהגים כ- 100 אלף נהגים, ללא רשיון נהיגה תקף או באמצעות רשיונות שנפסלו על ידי משרד התחבורה, המשטרה או בתי משפט.
 
במבצע שימשך מהיום ועד יום חמישי ישתתפו בין השאר, שוטרים מאגף התנועה של משטרת ישראל, שוטרים מיוחדים בשכר, פקחים מאגף הרכב של משרד התחבורה, עובדי ניידות הבטיחות, פקחי אגף התחבורה הציבורית ועובדי גף קציני
הבטיחות במשרד התחבורה.
 
במהלך השבוע הבא יערכו גם מבצעים מיוחדים ללכידת נהגים עבריינים, בעלי עבירות רבות ("רצדביסטים"), באמצעות יחידת המשטרה המיוחדת של משטרת התנועה (יה"ל) הפועלת כנגד נהגים הנוהגים בעת פסילה.