החברה הלאומית לדרכים פועלת להקמת מפרצי אכיפה בשולי הדרך

החברה נענית לבקשת משטרת ישראל והחלה בפיילוט מפרצי אכיפה בכביש הערבה. יעילות מפרצי האכיפה נבחנת בימים אלו ובתום הפיילוט הראשוני יוחלט באשר להרחבת פרויקט מפרצי האכיפה לכבישים נוספים


00:00 ,21.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה נענית לבקשת משטרת ישראל והחלה בפיילוט מפרצי אכיפה בכביש הערבה. יעילות מפרצי האכיפה נבחנת בימים אלו  ובתום הפיילוט הראשוני יוחלט באשר להרחבת פרויקט מפרצי האכיפה לכבישים נוספים
 
החברה הלאומית לדרכים נענתה לבקשת משטרת ישראל והקימה בשולי כביש הערבה שני מפרצי אכיפה לצורך אכיפה בטוחה יותר של המשטרה בצדי הכביש. מיקומי מפרצי האכיפה נקבע על ידי החברה הלאומית בהתאם לצרכים שהציגה המשטרה, בהם היות הכביש חד מסלולי בעל שוליים צרים המקשים על עצירה, מהירות הנסיעה גבוהה ונפח תנועה משמעותי.
 
שני מפרצי האכיפה הראשונים הוקמו בק"מ 73 וק"מ 75 של כביש 90 - כביש הערבה. מיקום זה נקבע כאמור בהתאם לקריטריונים שהוצגו, ובשל  ריבוי תאונות הדרכים לאורך הכביש. יעילות מפרצי האכיפה נבחנת בימים אלו  ובתום הפיילוט הראשוני יוחלט באשר להרחבת פרויקט מפרצי האכיפה לכבישים נוספים.‏
 
בחברה הלאומית לדרכים ציינו כי יוזמת שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, ליצור אינטגרציה בין הגופים השונים החברים בפורום הבטיחות בדרכים שהוא מכנס, היא זו שהולידה את הקמת מפרצי אכיפה. לדברי מנכ"ל החברה הלאומית, אלכס ויז'ניצר, מפרצי האכיפה יאפשרו אכיפה מוגברת בטווח המיידי, עד להסדרת פתרונות תשתיתיים ארוכי טווח. בשנים האחרונים עלה מספרן של התאונות הקטלניות שנגרמו כתוצאה מעצירה בשולי הכביש, לצורך תיקון תקלות ברכבם או מסיבות שונות אחרות. לפני כשנתיים, בכביש 31, טנדר משטרה שעצר בשולי הכביש, נפגע על ידי משאית והשוטר שנהג ברכב נהרג.
 
בחברה הלאומית לדרכים ובמשטרת ישראל מאמינים כי הקמת מפרצי אכיפה בשולי הדרך, ע"י הרחבת השוליים, באופן בו הרכב המשטרתי והרכב הנבדק על ידי המשטרה יורחקו מהכביש, תמנע הישנותן של תאונות דרכים בשולי הדרך בעתיד.
 
בחברה ציינו כי הכניסה והיציאה ממפרצי האכיפה שהקימה החברה הלאומית לדרכים היא באמצעות נתיבי האטה והאצה תקניים, באורך 200 מטר. רוחב משטח העצירה לרכבים הינו 12 מטר. עלות הקמת מפרץ אכיפה נאמדת בכ-200,000 שקל.