החברה הלאומית לדרכים: בצמתים מרומזרים יש יותר תאונות

מתוך כלל תאונות הדרכים עם נפגעים בדרכים בין עירוניות בשנת 2006 השיעור הגבוה ביותר היה אי ציות לרמזורים: 17% מכלל הסיבות לתאונות


00:00 ,18.06.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מתוך כלל תאונות הדרכים עם נפגעים בדרכים בין עירוניות בשנת 2006 השיעור הגבוה ביותר היה אי ציות לרמזורים: 17% מכלל הסיבות לתאונות
 
אגף הבטיחות בחברה הלאומית לדרכים ערך סקר ממנו עולה כי השנה בחודש אפריל התרחשו יותר תאונות  בצמתים מרומזרים (60%) ,לעומת 40% בצמתים לא מרומזרים. הסיבה לתופעה זאת היא נפח התנועה הגדול בצמתים מרומזרים  אשר מגדיל את הסיכון לתאונות.

רישומי משטרת ישראל מביאים נתונים מדאיגים: מתוך כלל תאונות הדרכים עם נפגעים בדרכים בין עירוניות בשנת 2006 השיעור הגבוה ביותר היה אי ציות לרמזורים: 17% מכלל הסיבות לתאונות.
 
החברה הלאומית לדרכים מדווחת כי בתחום האחזקה החברה מבצעת ריבוד צמתים בתערובות מתקדמות בעלות מקדם חיכוך משופר. ככל שמקדם החיכוך טוב יותר, מרחקי הבלימה קצרים יותר ורמת הבטיחות גבוהה יותר שכן גם במקרים בהם נהגים אינם מספיקים לבלום במועד , מהירות ההתנגשות נמוכה יותר ועוצמת הפגיעה והנזק נמוכים יותר. 
 
בתחום הטכנולוגי החברה עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם הטכניון ומקדמת מספר מחקרים, בהם מחקר לאפיון מערכת זיהוי אופטית שתזהה קונפליקטים  ולפיכך תאריך באופן מלאכותי את זמני אור ירוק לפינוי הצומת.
 
על מנת לקדם את הפרויקטים הללו החברה דרגה את הצמתים המרומזרים לפי נתוני תאונות הדרכים כאשר עדיפות תינתן לצמתים מרובי תאונות. בנוסף החברה הלאומית לדרכים פועלת לשינוי תחיקה ומדיניות התכנון ובין היתר תומכת בהגברת האכיפה וחומרת הענישה בגין עבירות בצמתים מרומזרים.
 
תוצאות ההשקעה הגדולה של החברה בבטיחות בכבישים מתחילות להיראות בשטח. מהסקר עולה כי בחודש אפריל 2007 חלה ירידה של 11% בתאונות הדרכים לעומת אפריל 2006 בכבישי החברה.