הושלמו העבודות בכביש חוצה יקנעם

החברה הלאומית לדרכים השלימה את פרויקט מסדרון יקנעם בהשקעה של כ-114 מיליון שקל. זאת לטובת קליטת נפחי התנועה שיתווספו לאור פתיחת מקטע 18 של כביש חוצה ישראל


00:00 ,20.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה הלאומית לדרכים השלימה את פרויקט מסדרון יקנעם בהשקעה של כ-114 מיליון שקל. זאת לטובת קליטת נפחי התנועה שיתווספו לאור פתיחת מקטע 18 של כביש חוצה ישראל
 
החברה הלאומית לדרכים דיווחה כי היא השלימה את העבודות בכביש חוצה יקנעם בהשקעה של כ-114 מיליון שקל. סיום הפרויקט במועד מאפשר את קליטת כלי הרכב הרבים מקטע 18 של כביש 6, בואך כביש חוצה יקנעם (כביש מספר 70).
 
לצורך כך, הורחב כביש 70 לארבעה נתיבי נסיעה לכל כיוון וצומת חדש המכונה "צומת אסם" הוקם בכניסה לאזור התעשייה. העבודות כללו בנוסף את הסדרת הצמתים יקנעם, מנסורה והתשבי, ואת תזמון האור הירוק בצמתים המרומזרים. סינכרון הרמזורים מאפשר לנהגים לחצות "בגל ירוק" ארבעה צמתים מרומזרים ללא הפרעה.
 
מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, ציין כי החברה הלאומית לדרכים מעמידה לרשות הנהגים שיבחרו לנסוע בקטע 18 של כביש 6, חוויית נהיגה בטוחה ונוחה גם בכביש 70, חוצה יקנעם.
 
"אני מברך את חברת חוצה ישראל ואת הזכיינית 'דרך ארץ' על סלילת קטע הכביש החדש באיכות גבוהה ובמועד. החברה הלאומית לדרכים כבר השלימה תוך פרק זמן קצר את הרחבת כביש חוצה יקנעם שתחת אחריותה, לארבעה נתיבים בכל מסלול והסדירה את הצמתים והרמזורים. איכות הנסיעה בכביש חוצה יקנעם שנפתח לתנועה בחודש שעבר, לא תיפול מהאיכות של כביש האגרה חוצה ישראל".
 
פרויקט חוצה יקנעם של החברה הלאומית לדרכים יאפשר את קליטת כלי הרכב הנוספים, שמספרם עשוי לגדול בשיעור חד, עם פתיחת הקטע החדש של כביש 6 ואכלוס אזור התעשייה הסמוך ליקנעם באלפי עובדים נוספים. 
 
מהחברה הלאומית לדרכים נמסר עוד כי העבודות כללו גם הצבת מעקות בטיחות באורך חמישה ק"מ, התקנת 130 עמודי תאורה חדשים וקירות אקוסטיים דקורטיביים לאורך מאות מטרים.