הוקם פורום משותף לרכבת ישראל, המשרד לאיכות הסביבה והארגונים הסביבתיים

במפגש ראשון של הפורום סוכם על שיתוף פעולה לטובת פיתוח הרכבת לצד שימור איכות הסביבה. כמו כן דנו בפרויקט להקמת מסילה רביעית בציר אילון, שתכלול את הטיית נחל איילון לים


00:00 ,07.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

במפגש ראשון של הפורום סוכם על שיתוף פעולה לטובת פיתוח הרכבת לצד שימור איכות הסביבה. כמו כן דנו בפרויקט להקמת מסילה רביעית בציר אילון, שתכלול את הטיית נחל איילון לים
 
מנכ"ל רכבת ישראל, עופר לינצ'בסקי, מנכ"לית המשרד לאיכות הסביבה, ד"ר מיקי הרן, מנכ"ל החברה להגנת הטבע, גרשון פלג, מנכ"ל רשות הטבע והגנים, אלי אמיתי ונציגים מארגונים הפועלים למען איכות הסביבה ישבו לראשונה לפני כשבוע וחצי בפורום הדן ביחסי גומלין רכבת ישראל וסביבה.
 
שיתוף הפעולה למען המשך שימור הערכים הסביבתיים, לצד תוכנית הפיתוח של רשת המסילות בישראל, התממש בעקבות יום עיון בנושא "יחסי גומלין רכבת ישראל- סביבה" שהתקיים לפני כחודש.
 
במהלך הדיון דובר על כך שהמטרה העיקרית היא לתאם את תוכניות הפיתוח של הרכבת ככל האפשר עם גורמי הסביבה, לפני תחילת הדיונים על הפרויקטים, במועצה לתשתיות לאומיות.
 
בפורום דנו בשני פרויקטים העוברים בתוואי הגובל באזורים בעלי ערכי טבע וסביבה: מסילה רביעית בציר אילון שתכלול הטיית נחל איילון לים, ומסילה מזרחית בקו לוד-ראש העין- כפר סבא- חדרה – עפולה שתיצור את שדרת המטענים המרכזית של רכבת ישראל.
 
מנכ"ל רכבת ישראל, עופר לינצ'בסקי, מסר כי "רכבת ישראל מקדישה את מרצה לטובת שימור הטבע והסביבה, לצד תוכניות הפיתוח שהיא מיישמת. שיתוף הפעולה והעמקת רמת התיאום בעתיד יביאו לכך שפיתוח הרכבת ילך יד ביד לצד שימור הסביבה, וזה הדבר החשוב שאנו רואים לנגד עינינו. באמצעות הפורום נגבש עמדה משותפת ככל האפשר, לצד פיתוח מואץ של רשת הרכבות בישראל".   
 
מנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה, ד"ר מיקי הרן, בירכה את רכבת ישראל על שינוי המגמה שעיקרה לשים דגש על הנושאים הסביבתיים. ד"ר הרן הוסיפה כי המשרד יעקוב מקרוב אחרי תוכנית הפיתוח של רכבת ישראל בפרויקטים השונים, ויוודא כי הם עומדים בסטנדרטים הסביבתיים הנדרשים. 
 
מנכ"ל רשות הטבע והגנים, אלי אמיתי, מסר כי "רשות הטבע והגנים ורכבת ישראל הצליחו למסד דרכי עבודה שתכליתן למזער את הפגיעה בטבע ובנוף בעת הקמת תשתיות מסילתיות. עמדנו על כך שהחי והדומם יהיו חלק משיקולי התכנון ברכבת ישראל".