הונחה אבן הפינה לתחנת רכבת אופקים

התחנה מוקמת במסגרת סלילת הקו מבאר שבע לאשקלון. ברכבת ישראל צופים כי הקו לתל אביב ולבאר שבע ישרת כ-800 אלף נוסעים בשנה. צפי לסיום הפרויקט: ספטמבר 2009


00:00 ,03.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

התחנה מוקמת במסגרת סלילת הקו מבאר שבע לאשקלון. ברכבת ישראל צופים כי הקו לתל אביב ולבאר שבע ישרת כ-800 אלף נוסעים בשנה. צפי לסיום הפרויקט: ספטמבר 2009
 
אתמול הונחה אבן הפינה לתחנת הרכבת באופקים המוקמת במסגרת קו הרכבת באר-שבע אשקלון. הטקס נערך בהשתתפות שר התחבורה והבטיחות בדרכים, רא"ל (במיל.) שאול מופז, מנכ"ל רכבת ישראל, עופר לינצ'בסקי, וראש עיריית אופקים, אבי אסרף.
 
שר התחבורה מופז אמר: "זהו יום היסטורי לתושבי הדרום ובמיוחד לתושבי אופקים. רכבת ישראל מניעה את קטר הפיתוח של התחבורה בישראל ונושאת עמה בשורת פיתוח ואיכות חיים לכל מקום בו היא פועלת".
 
מנכ"ל רכבת ישראל, עפר לינצ'בסקי אמר: "אם מדינת ישראל רוצה שאופקים וערים דומות יתפתחו כלכלית צריך ליצור מסה קריטית של תשתיות שיאפשרו נגישות גבוהה בתדירות גבוהה לערי הפריפריה. תוך שנתיים וחצי תהיה לאופקים רכבת שתקשר אותה בשעה ועשר דקות לת"א ובפחות מרבע שעה לבאר שבע. אנו צופים שתחזית הנוסעים לקו תעמוד על מעל 800 אלף נוסעים בשנה. אנו נמשיך ונעשה על מנת לפתח את רשת הרכבות באזורי הפריפריה על מנת להביא בשורה של נגישות ופיתוח לתושבים."
 
אורכו של קו באר שבע אשקלון הנו כ-63 ק"מ. הקו עובר מצומת גורל (ב"ש צפון) לכיוון אשל הנשיא, אופקים, נתיבות, שדרות, יד מרדכי ואשקלון. צפי הזמנים לסיום הפרויקט כולל הפעלת תחנות הרכבת אופקים ושדרות הנו רבעון שלישי 2009. תקציב הפרויקט הנו כ-1.7 מיליון שקל. עלות הקמת תחנת אופקים כ-20 מיליון שקל. אדריכל התחנה הוא שלמה גנדלר.
 
בקטע המסילה שבין אשקלון- ויד מרדכי ובין אופקים לבאר שבע החלו בביצוע העבודות בשטח. קטע המסילה שבין יד מרדכי-אופקים- ממתין לקבלת האישורים הסטטוטוריים הנדרשים. בקו אשקלון-ב"ש עובדים כיום 5 קבלנים, 5 מתכננים ושורה ארוכה של מתכננים ומנהלי פרויקטים.
 
בקו מתוכננת תדירות רכבות של 2 רכבות לכיוון בשעת שיא. זמני הנסיעה בקו יהיו 87 דקות מת"א לב"ש, ו- 69 דקות מאופקים לת"א. בסמוך לתחנה יהיו כ-180 מקומות לרכב פרטי, נכים, מוניות ואוטובוסים. התחנה כוללת אולם נוסעים ורציפים באורך של כ-300 מ' כל אחד.