בשל עיצומי עובדים וחוסר במערכי רכבות תבוטל רכבת אחת בשעה בקו הפרברי הצפוני בין קרית מוצקין–חיפה לשני הכיוונים בין השעות 15:00-19:00 (שלוש רכבות לכל כיוון).
מחאת נהגי הרכבות מגיעה בהמשך להעברת סידורי העבודה של נהגי רכבות הנוסעים למערכת ממוחשבת כפי שנעשה בחברות דומות בארץ ובעולם.
המערכת הממוחשבת נועדה לייעל ולשפר את תהליך שיבוץ העובדים התפעוליים ואת הפיקוח והבקרה הנדרשים. המערכת תיישם קריטריונים לחלוקת עבודה שוויונית וכושר ההשתכרות בהתאם להסכמים הקיבוציים.
יצוין כי עד להסדרת נושא משמרות הנהיגה, ממוצע שעות הנהיגה של נהג קטר עמד על פחות מארבע שעות ביום וממוצע שעות העבודה למשמרת (נהיגה ושהייה) עמד על כשבע שעות בלבד, כך שכל נהג קיבל שעה וחצי השלמה יומית על עבודה שלא ביצע.