רכבת עכו-כרמיאל: הושלם מבנה תחנת אחיהוד ושלב א' בהקמת תחנת כרמיאל

עד כה הונחה מסילה כפולה באורך 11 ק"מ מתוך 23 ק"מ. סך עלות הפרויקט עומדת על 2.8 מיליארד שקל


12:19 ,08.03.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

עבודות הקמת תחנות הרכבת כרמיאל ואחיהוד יושלמו בקרוב, כחלק מפרויקט הענק של משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל להקמת רכבת עכו-כרמיאל בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים.

 

במסגרת הפרויקט מוקמת תשתית למסילה כפולה באורך של כ-23 ק"מ, עליה תאיץ הרכבת במהירות של 160 קמ"ש ותעבור בין שתי תחנות נוסעים - אחיהוד וכרמיאל, המוקמות בהשקעה כוללת של כ-230 מיליון שקל.

 

בתחנת אחיהוד הושלמו מבנה התחנה המרכזי, שני רציפי צד, אשר אליהם יוביל מעבר משוקע, ומבנה מערכות השליטה והבקרה. בקרוב תחל הנחת מסילה כפולה בין הרציפים ויחלו עבודות להשלמת תחנות לשירות הנוסעים, חניון שיכיל כ-180 מקומות חניה וסלילת דרך גישה אל התחנה באורך של 900 מטר. כמו כן, יבוצעו עבודות פיתוח וגינון במתחם התחנה, בשטחי החנייה ובצדי כביש הגישה.

 

בתחנת כרמיאל מושלמות עבודות שלב א' לביסוס שלד התחנה והרציפים. תחנת כרמיאל תכלול מרכז תחבורה ובו טרמינל נוסעים בן שתי קומות, רציפי נוסעים ומגרש חנייה ליותר מ-700 כלי רכב. בצמוד לתחנה יבנה מרכז תחבורה גדול, שישמש לאוטובוסים ולתחבורה ציבורית. השטח, הכולל מבנה תחנה, שליטה ובקרה וחניון, שיתפרש על כ-1,500 מ"ר. הפרויקט כולל כ-5,000 מ"ר של שטחי סלילה ופיתוח והקמת 3,000 מ"ר קירות תומכים.

 

במקביל, מתקדמות עבודות הנחת המסילה מעכו לכרמיאל, כאשר עד כה הונחה מסילה כפולה באורך של כ-11 ק"מ לאורך התוואי.

 

העבודות בפרויקט כוללות: מנהרה כפולה באורך 4.6 ק"מ, קטעי גישור וסלילת כבישים, דרכי שירות ודרכים חקלאיות. כמו כן, הוגבה כביש 4 מעל מסילת הברזל ומעל נחל חילזון, שבו בוצעה הטיה לאורך תוואי של 750 מטר, הוקמו גשרי רכבת באורך 30 מטר מעל נחל נעמן ובאורך 90 מטר מעל נחל חילזון. בנוסף, בוצעו עבודות שיקום נופי נרחבות, עבודות תשתיות חשמל, תאורה ותקשורת והטיית מערכות תשתית מקומיות וארציות קיימות.