מנכ״לית חברת DP WORLD LONDON GATEWAY בלונדון, ניקולה סילבריה, טוענת כי תחילת פעילותה של רכבת המטען הישירה בין סין לבריטניה עשויה לזעזע דפוסי סחר מסורתיים וזאת בשל יכולתה להעביר סחורה במהירות ובאמינות בין שני יעדים אלו – תכונות הנחשבות תכונות מפתח בשרשרת האספקה המודרנית כיום.
נציין כי רכבת המטען הראשונה, שהובילה מוצרים בריטיים לתוך סין, יצאה ממסוף DP WORLD LONDON GATEWAY ב-10 באפריל השנה, והגיעה לעיר Yiwu שבמזרח סין, הידועה כ"סופרמרקט העולמי "של סין לאחר מסע של 19 יום.
צפו ברכבת המטען הראשונה בין בריטניה וסין:
"היתה זאת נסיעת מבחן וכעת אנחנו פועלים לבסס את פעילותו של קו רכבת שבועי שיגיע למחוזות רבים ונוספים בסין, ושיגיע ישירות לבריטניה״, אמרה גב׳ סילברייה, אשר עומדת בראש חברה המתגאה במסוף הרכבת הגדול ביותר בבריטניה.
שירות הרכבת הישירה מעצב מחדש את שרשרת האספקה בין בריטניה לסין שכן ההובלה ברכבת אמינה וזולה יותר משירות אווירי ומהירה בהרבה משילוח ימי אמרה גב׳ סילבריה בראיון לעיתון סיני.
"אלו הנקודות הקריטיות ביותר עבור שרשרת האספקה היום - המהירות והאמינות, ויוזמת one belt one road תהיה קריטית מאוד בכך שתבטיח כי שרשרת האספקה תנוע בכיוון הנכון", אמרה.
סילבריה הוסיפה כי הישרות היבשתי החדש מעורר עניין רב בקרב מגוון לקוחות, בעיקר יצרני רכב, חברות תרופות ויצרני צעצועים. "זמן ההובלה של הרכבת הוא רק 18-19 ימים והוא יכול להביא את המטען בזמן מהיר יחסית מן היצרן אל הצרכן״.
נציין כי לונדון היא העיר ה-15 באירופה שהצטרפה לשירותי הרכבת בין סין ואירופה. רכבת המטען הסינית הראשונה הגיעה ללונדון בינואר.
בסין מקיימת כיום שירותי אקספרס ברכבת ל-28 ערים באירופה, ועל פי הערכות של חברת הרכב הסינית יותר מ-5,000 נסיעות צפויות להתקיים בין יעדים אלו עד לשנת 2020.