רכבת ישראל פרסמה הבוקר את נתוני הרבעון הראשון של 2016 והיא מונה בו הישגים רבים. על פי הנתונים, ממשיכה רכבת ישראל להפגין צמיחה ולהראות תוצאות חיוביות חזקות.
רכבת ישראל סיימה את שלושת החודשים הראשונים של 2016 ברווח תפעולי של כ-35 מיליון שקלים, כפול מהרווח התפעולי בתקופה המקבילה אשתקד, שעמד על כ-17 מיליון שקלים לפני הכנסות אחרות. הרווח הנקי, הסתכם בכ-35 מיליון שקלים, בהשוואה ל-210.4 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. בשנה קודמת רשמה החברה הכנסות חד-פעמיות בסך של כ-190 מיליון שקלים.
תחום הובלת המטענים ברכבת גדל בכ-21% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בשלושת החודשים הראשונים של 2016 שינעה רכבת ישראל כ-2.3 מיליון טון, לעומת כמות של 1.9 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מסבירה את הגידול – שנבע מעלייה בהובלת מחצבים – בשביתה שהתקיימה בתקופה המקבילה אצל לקוח מהותי של החברה בתחום פעילות זה.
הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו על כ-50 מיליון שקלים לעומת 41 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד, זאת בין היתר בשל הפעלת החוזים החדשים להובלת המטענים שנחתמו אשתקד, הגדלת כמות רכבות המטען לאורך היממה ומתן שירות איכותי, מדויק ואמין ללקוחות.
רכבת ישראל מדגישה גם את תחום פיתוח תשתיות. החברה מציינת כי שנת 2016 מאופיינת בעבודה מאומצת לקידום הקווים החדשים, כולל המשך עבודות אינטנסיביות בקו המהיר לירושלים ועבודות נרחבות לשדרוג תחנות רכבת ותיקות בהן: ת"א סבידור, ת"א השלום, חיפה לב המפרץ, חיפה חוף הכרמל, בנימינה, פרדס חנה – קיסריה, חדרה, נתניה, רחובות ועוד.
לדברי יו"ר הדירקטוריון, חוסאם בשארה ומנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר: "לראשונה בתולדות החברה, ההון העצמי של רכבת ישראל חצה את רף מיליארד השקלים, ומצביע על איתנות פיננסית. אנו גאים על צמיחה משולבת בשני תחומי הפעילות המרכזיים – נוסעים ומטענים. הצמיחה המשמעותית ביותר נרשמה בהובלת המטענים, תחום בעל פוטנציאל עסקי רב ומשמעות כלל משקית אדירה. מספר הנוסעים גדל גם הוא באופן משמעותי, הודות להמשך ריכוז מאמצים ותשומת לב ניהולית מיוחדת למתן שרות מוקפד, דיוק ועמידה בזמנים וכן לרפורמת התעריפים שיצאה לפועל בתחילת השנה ומעודדת יותר אנשים לעבור מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית".
נזכיר כי המנכ"ל בעז צפריר הודיע לפני כחודש על סיום כהונתו בחודש אוגוסט הקרוב.