רכבת ישראל מצטיידת בקרונות וקטרים חדשים

עד לחודש מאי 2012 תקלוט רכבת ישראל 14 קטרים חדשים ו- 78 קרונות חדשים מסוג Double Deck. הרכש נעשה כחלק מהצטיידות רחבה של רכבת ישראל, שבסופה (בשנת 2015) תוכפל כמות הרכבות שברשות החברה


00:00 ,07.11.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום רביעי האחרון נפרקו בנמל חיפה 2 מהקטרים החדשים של רכבת ישראל ו-5 קרונות תוצרת סימנס. אליהם הצטרפו היום ,יום שני 5 קרונות חדשים מסוג Double Deck  של חברת 'בומברדייה' הקנדית . עד סוף השנה הנוכחית צפויים להגיע לישראל עוד 2 קטרים ו-6 קרונות Double Deck נוספים. המדובר בקרונות משודרגים לדגם הקיים ברכבת ישראל ובין השאר קיימים בו תקני האש והבטיחות המתקדמים בעולם, חיישנים נוספים לוידוא פתיחה וסגירה בטיחותית ונוספו שקעי חשמל ליד כל מושב.

הקטרים החדשים של רכבת ישראל מדגם Euro4000 שנרכשו מחברת 'ווסלו' הספרדית, בהיקף מוערך של כ-60 מיליון יורו, ימשיכו להגיע בשבועות הקרובים. מדובר בקטרים החזקים ביותר שפעלו בישראל אי-פעם, עם הספק מרבי של יותר מ-4000 כ"ס (לעומת כ-3300 כ"ס בקטרים הנוכחיים). מנוע הדיזל של הקטרים הוא מהדגם המתקדם ביותר של היצרן האמריקאי EMD (חלק מקונצרן 'קטרפילר') שעומד בתקני פליטת המזהמים העדכניים באירופה ובארה"ב (Stage IIIA ו-(Tier 3.

עד לחודש מאי 2012 תקלוט רכבת ישראל 14 קטרים חדשים, החזקים ביותר שפעלו אי פעם בישראל. כמו כן יגיעו עד מאי גם 78 קרונות חדשים מסוג Double Deck, מתוך 150 קרונות שהזמינה רכבת ישראל, יחד עם 14 קרונות חד קומתיים של חברת 'סימנס' ויוסיפו מעל ל-11 אלף מקומות ישיבה חדשים.

לאחר סיום אספקת קטרים אלו, תחל רכבת ישראל בקבלת 15 קטרים מדגם הייעודי שיוצר לפי דרישות רכבת ישראל ומותאם במיוחד להפעלת רכבות נוסעים בקווים הבין-עירוניים. הקטרים האלו, מדגם Euro3200, יהיו המהירים ביותר אי-פעם בישראל, ויותאמו לנסיעה במהירות 160 קמ"ש, מהירות לה מסוגלים גם קרונות הנוסעים החד-קומתיים של הרכבת. בנוסף למהירות המוגדלת וליתרונות הטכנולוגיים שכבר ייושמו בדגם Euro4000, יצוידו הקטרים במנועי הסעה חשמליים מסוג AC (זרם חילופין), שהם מתקדמים יותר מאלו שבשימוש כיום, ומאפשרים ניצולת גבוהה יותר של הספק המנוע תוך צמצום משמעותי בבלאי ובעלויות האחזקה.

הרכש נעשה כחלק מהצטיידות רחבה של רכבת ישראל, שבסופה, בשנת 2015 תוכפל כמות הרכבות שברשות החברה, דבר שיאפשר לרכבת ישראל גמישות תפעולית רבה ויכולת למתן מענה רב יותר לביקושים בקווים השונים, במקביל לפתיחת קווים חדשים ושדרוג קווים קיימים. הקרונות החדשים ישולבו בצי הרכבות הקיים ויתרמו להגדלה משמעותית במספר המושבים לנוסע.

מרכבת ישראל נמסר כי: "מדובר בתחילת התהליך של הגדלה ניכרת בצי הנייד של החברה. הוספת מעל ל-11 אלף מקומות ישיבה חדשים הינו צעד משמעותי בדרך שעושה רכבת ישראל בכדי להדביק את קצב הגידול במספר נוסעי הרכבת וכחלק מההיערכות החברה לפתיחת קווי רכבת חדשים, תחנות חדשות והעלאת תדירות הרכבות".

עוד נמסר מהרכבת כי "עד לשנת 2014 צפויה רכבת ישראל לסיים את כל פרוייקטי הכפלת המסילות, בכל רחבי הארץ וכתוצאה מכך להעלות את תדירות הרכבות. אנו פועלים היום על מנת שבעתיד תדירות הרכבות תעמודנה על רכבת כל רבע שעה ובכך לשפר משמעותית את השירות הניתן לנוסעים".