רכבת ישראל פרסמה מכרז לבחירת קבלן ביצוע להקמת תחנת הרכבת במזכרת בתיה.
תחנת מזכרת בתיה מתוכננת על המסילה לבאר שבע, במרחק של כ-10 ק"מ דרומית לתחנת רמלה. תכנון התחנה מתבצעת על רקע תוכניות הפיתוח של היישוב, המהוות פוטנציאל ביקושים משמעותי לתחנה.
רכבת ישראל תקיים את ההליך המכרזי בחודשים הקרובים, כאשר הצפי הוא לתחילת העבודות בשטח, לאחר בחירת הקבלן הזוכה בחודש יולי. העבודות להקמת התחנה צפויות להימשך כ-24 חודשים.
הפרויקט כולל: מבנה תחנת רכבת בשטח של 550 מ"ר, רציפי נוסעים בשטח של 1,500 מ"ר ובאורך של 300 מטר, מעבר תת-קרקעי לרציפים, 2 מעליות ל-13 נוסעים כל אחת וטרמינל ייעודי לאוטובוסים שיגיעו אל פתח התחנה, עם 7 מקומות חנייה לאוטובוסים.
כמו כן תכלול התחנה מתקני אופניים ו-320 מקומות חניה (חלקן בשטח הרכבת וחלקן בשטח המועצה המקומית), 9 מקומות חנייה לאנשים עם מגבלות, 11 חניות אופנועים, 5 מקומות למוניות ו-8 מפרצי הבא וסע.
הוספת התחנה על מסילת לוד-באר שבע תאפשר נגישות רכבתית גבוהה יותר ליישובים הסמוכים למסילה ותשרת, בין השאר, את תושבי רחובות והסביבה, אשר יעדם הוא באר שבע. תחנת הרכבת החדשה ועבודות הפיתוח סביבה, משולבות עם ביצוע עבודות הקמה של אזור התעסוקה, הנעשות ביוזמת המועצה המקומית מזכרת בתיה.
שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ: "אנחנו ממשיכים לרשת את הארץ במסילות ברזל ובמערכת כבישים מודרנית, כחלק מתוכנית משרד התחבורה לקצר זמני נסיעה מצפון לדרום וממזרח למערב. תחנת הרכבת במזכרת בתיה תשרת נאמנה אלפי תושבים באזור ותאפשר להם לנוע בבטיחות ממקום למקום".
מהנהלת רכבת ישראל נמסר: "תחנת מזכרת בתיה מצטרפת לשורה ארוכה של תחנות רכבת חדשות שתפתחנה במהלך השנים הקרובות: תחנות רכבת העמק מבית שאן ועפולה ועד חיפה, תחנת ספיר בנתניה, תחנת האומה בירושלים, תחנות אחיהוד וכרמיאל, תחנת כפר מנחם, תחנות רעננה ועוד. מדינת ישראל מרשתת עצמה במסילות ובתחנות רכבת ואנו גאים להעניק שירות מהיר ובטוח לתושבי המדינה וללקוחותינו החדשים".