רכבת ישראל חתמה על הסכם עם חברת הרכבות הלאומית של צרפת

עיקרי ההסכם: שדרוג תחנות נוסעים, הקמת מרכזי סחר, שדרוג חטיבת המטען, הכשרת נהגים והגעה ליעד של 70 מיליון נוסעים ב-2020


00:00 ,18.11.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת רכבת ישראל וחברת הרכבות הצרפתית חתמו על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי.

החתימה נערכה בעת ביקורו של נשיא צרפת פרנסואה הולנד בישראל

חברת הרכבת הלאומית של צרפת (SNCF) מקיימת מאז 2003 שיתוף פעולה עם רכבת ישראל. במסגרת ההסכם החדש תחלוק החברה הצרפתית את המומחיות שלה עם רכבת ישראל, בכדי לחזק את הפן העסקי והשירותי, ותסייע לה להיערך ליעד של 70 מיליון נוסעים בשנת 2020.

בצורה ממוקדת, קורא ההסכם לעבודה על שדרוג תחנות הרכבת והקמת מרכזי מסחר, שדרוג חטיבת המטענים, תוכניות הכשרת נהגי רכבות נוסעים ושירותי ייעוץ לרכישת סימולאטור למחלקת ההדרכה.

"אני שמח מאוד להרחיב את שיתוף הפעולה שלנו עם רכבת ישראל", אמר יו"ר SNCF ז'יום פפי, "הסכם זה הינו אבן פינה בשיתוף הפעולה המוצלחת שלנו עם רכבת ישראל, כאשר חברת SNCF פועלת לכיוון הרחבה וחדשנות בינלאומיות".

"הסכם זה מחזק את שיתוף הפעולה ארוך שנים עם שותפינו בחברת הרכבת הלאומית הצרפתית", הוסיף מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר, "ההסכם הינו שלב משמעותי בתהליך שמטרתו חיזוק הידע והמקצועיות בתחום הרכבות, הגדלת כמות הנוסעים ורכבות המשא, יחד עם שדרוג תחנות הרכבת והשירות שניתן ללקוחותינו".

יצוין ש- SNCFהיא חברה מובילה בעולם בתחום ניידות ולוגיסטיקה, עם נוכחות ב-120 מדינות וכוח עבודה של 250 אלף עובדים, שהניבו הכנסות של 33.8 מיליארד אירו בשנת 2012.