קו תל אביב-ירושלים יתחיל לעבוד במרץ 2018

חברי הוועדה לביקורת המדינה סיירו באתר העבודות על קו הרכבת המהיר, בו יפעלו ארבע רכבות בשעה בשעות השיא


11:15 ,10.03.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

הועדה לביקורת המדינה סיירה אתמול (א') באתר העבודות על קו הרכבת המהיר תל אביב-ירושלים. בסיור הבטיח מנכ"ל הרכבת בעז צפריר, כי לפי קצב העבודות, יושלם הקו במועד שנקבע - דצמבר 2017, כשההפעלה המסחרית תחל שלושה חודשים אחר כך, במרץ 2018.

 

מנהל המיזם דרור סופרו סיפר כי בקו יפעלו ארבע רכבות חשמליות בשעה בשעת השיא, שיסעו במהירות 160 קמ"ש, כשהנסיעה תארך כ-30 דקות מתחנת ההגנה בתל אביב ועד לתחנת האומה בירושלים. היום הושלמה כבר כמחצית המסילה.

 

יו"ר הוועדה ח"כ אמנון כהן (ש"ס), קרא לממשלה לתקצב בהקדם את הקמת המסילה השלישית בנתיבי איילון, שבלעדיו לא יוכל להתחיל לפעול הקו המהיר לירושלים.

 

הוסיף ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה): "מדובר בפרויקט לאומי חשוב ביותר, שישנה את כל מארג החיים במדינה. הרכבת הפנימה את שגיאות העבר והפרויקט אינו חורגת בתקציב ובזמנים". 

 

צפריר אמר, שכיום הרכבת משקיעה 55 מיליארד שקל בתשתית, מפעילה 461 רכבות נוסעים ביממה, כש-45 מיליון נוסעים בשנה (גידול של 25%, ופי שלוש מהעשור הקודם) משתמשים בשירותיה. הוא הוסיף, כי בתוך שש שנים צפויה הרכבת להכפיל את מספר רכבות הנוסעים ביממה, עד ל-860 רכבות, וכן שהרכבת הגיעה לרמת דיוק של 94% עמידה בזמנים, כשברכבות באירופה עומד אחוז הדיוק על 92%.

 

צפריר הדגיש כי קיים צוות מיוחד, המנהל את הדיוק בזמנים, במיוחד בשעות העומס, בימי ראשון בבוקר וחמישי אחר הצהרים. "אנו פועלים להפעלת כרטיס רב-קו בשיתוף פעולה עם התחבורה הציבורית. בקרוב ירדו משמעותית מחירי הנסיעה ברכבת, יוארכו שעות הפעילות בלילות, בימי שישי ובמוצאי שבת, ותוגדל משמעותית הובלת המטענים", אמר.