קבוצת Electra Bogl JV היא הזוכה במכרז המערכות והמסילות של רכבת ישראל בקו המהיר לירושלים, שיוקם בהשקעה של 760 מיליון שקל.
קבוצת Electra Bogl JV מורכבת מהחברות הבאות: אלקטרה בע"מ, אלקטרה תשתיות חופרי השרון בע"מ, SIGNON SCHWEIZ AG, Max Bogl Bauunternehmung GmbH & Co KG.
המכרז מיועד לתכנון, הקמה ותחזוקה של המסילות והמערכות בקו המהיר לירושלים. מכלול המערכות השונות (חשמל, אוורור, גילוי וזיהוי אש, בקרה וכדומה) מעניק מעטפת בטיחות אינטגרטיבית לנסיעת הרכבת במנהרות.
הקו המהיר לירושלים הינו קו מסילת רכבת חשמלי מתחנות תל אביב עד תחנת האומה בירושלים. הקו המהיר כולל תוואי מסילה קיים מתל אביב לכיוון מודיעין עד מחלף ענבה; וכן תוואי מסילה חדש המצוי בעיצומו של תהליך הקמה, ממחלף ענבה ועד לתחנת האומה.
הקו מתוכנן לנסיעת רכבות נוסעים במהירות של עד 160 קמ"ש ויאפשר זמן נסיעה של 28 דקות מתל אביב לירושלים. הפרויקט כולל כרייה של חמש מנהרות באורך מצטבר של כ-37 ק"מ, וביניהן בנייה של שמונה גשרים (מרביתם כפולים) באורך מצטבר של כ-6.5 ק"מ.
שלב ההקמה והתחזוקה של המערכות והקמת המסילות הינו נדבך מהותי בפרויקט הקו המהיר. שלב זה יבוצע בשיטת "תכנון-ביצוע" וכולל בין היתר הקמת כ-46 ק"מ מסילות; הקמת מערכות אלקטרו-מכאניות התומכות בהפעלת הרכבת; ניהול, תיאום, פיקוח ביצוע אינטגרציה של כלל המערכות המותקנות לרבות חשמול ומערכות תשתית רכבתיות אחרות.
מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר: "פרויקט קו הרכבת המהיר לירושלים נכנס כעת לישורת האחרונה, בו תוקמנה תשתיות המסילה ומערכות האיתות והחשמל. כריית המנהרות, בניית הגשרים והקמת התחנה נמצאים בשלבי ביצוע סופיים ובימים אלו נקבע הזוכה במכרז המערכות. זהו השלב הסופי בהקמת תשתיות המסילה, לקראת סיום עבודות התשתית בשנת 2017 ולקראת הפעלה מסחרית בסוף רבעון ראשון בשנת 2018".