פרויקט חשמול הרכבת יוצא לדרך

בג"צ דחה את עתירתה של עיריית חיפה כנגד עצירת תכנון פרויקט הרכבות החשמליות. ירון רביד, מנכ"ל רכבת ישראל בפועל: רכבת ישראל נערכת להפעיל רכבות חשמליות כבר בשנת 2015


00:00 ,16.06.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

השופטת עדנה ארבל דחתה את עתירתן של עיריית חיפה והוועדה המקומית לתכנון ולבניה חיפה, למתן צו ביניים לעצירת תכנון פרויקט הסבת רשת הרכבות בישראל לחשמל.

מרכבת ישראל נמסר כי, משמעות ההחלטה היא כי בג"צ נותן את ברכתו לפרויקט ואין לרכבת ישראל כל מניעה להמשיך ולקדם את הליכי התכנון.

עוד נמסר כי, החלטה זו של בג"צ מחזקת את ההכרעה של ועדת הערר שליד המועצה הארצית, כי החלטת הולחו"ף אשר התנתה ביצוע החשמול בתחומי העיר חיפה בשיקוע המסילה אינה מידתית - וקיבלה את הערר שהגישה רכבת ישראל, לאור חוסר סבירותה של ההחלטה ולאחר בחינת מלוא השיקולים העומדים על הפרק.

לטענת חברת רכבת ישראל, משמעות דרישת שיקוע המסילה בתחומי העיר חיפה במסגרת פרויקט החשמול, הינה למעשה הפיכת פרויקט תפעולי פשוט ברצועת הרכבת, למגה פרויקט הנדסי מורכב המאופיין ברמת ודאות נמוכה, שמחייב תכנית סטטוטורית חדשה שטרם החלה.

ירון רביד, מנכ"ל רכבת ישראל בפועל ציין כי, "רכבת ישראל נערכת להפעיל רכבות חשמליות כבר בשנת 2015. הפעלת רכבות ברשת חשמלית עילית נהוגה בכל העולם המערבי, וזאת בשל יתרונותיה הסביבתיים והרכבתיים. פרויקט הרכבות החשמליות יאפשר שדרוג משמעותי של כלל מערך הרכבות בישראל לרבות שיפור השירות לנוסע, הגברת מהירות ותדירות הרכבות, אמינות ודיוק גבוהים יותר, שיפור האינטגרציה עם אמצעי תחבורה ציבורית משלימים, הגדלת קיבולת הנוסעים, הקטנת הצפיפות בקרונות בשעות הלחץ, פוטנציאל לתוספת תחנות ועוד".