פורסמו שני מכרזים נוספים בתוואי רכבת העמק

המכרזים הם להכנת תשתית מסילה לקטע המזרחי ביותר של הפרויקט, מבית שאן לגדעונה, ולהקמת גשר להפרדה מפלסית מעל כביש 722 ליד כפר יהושע


00:00 ,09.01.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה הלאומית לדרכים פרסמה היום (ב') שני מכרזים נוספים של פרויקט רכבת העמק, המתוכנן בין חיפה לגשר שייח חוסיין (נהר הירדן) שבעמק בית שאן.

המכרז הראשון כולל הקמת תשתית למסילת ברזל בקטע המזרחי ביותר של הפרויקט, באורך של כ-12 ק"מ, מבית שאן לגדעונה שבעמק יזרעאל. המכרז השני כולל הקמת גשר באורך של כ-700 מטר, שישמש כהפרדה מפלסית לכביש 722 סמוך לתל קשיש, בסמוך לכפר יהושע.

עלות הפרויקט היא כארבעה מיליארד שקל והוא מבוצע על ידי החברה הלאומית לדרכים במסגרת תוכנית נתיבי ישראל, שנועדה ליצור רשת של מסילות ברזל וכבישים מהירים מקרית שמונה שבצפון ועד אילת שבדרום. הפרויקט צפוי להיחנך בעוד כשלוש שנים.

שר התחבורה ישראל כץ ציין כי בתוך מספר חודשים צפויים להתפרסם שני מכרזים נוספים ואחרונים של מסילות הברזל בפרויקט: הקמת מסילה מעפולה לגדעונה והמשך תוואי המסילה, באורך של כחמישה ק"מ, שיחצה את עפולה. כן יפורסמו מכרזים להקמת תחנות הרכבת לאורך המסילה. בשלב הראשון יוקמו חמש תחנות מתוך השמונה המתוכננות: לב המפרץ, כפר יהושע, כפר ברוך, תחנת עפולה, ותחנת בית שאן.

מסילת רכבת העמק, שאורכה כ-60 ק"מ, תעבור בחלקה בסמוך לתוואי מסילת העמק ההיסטורית. תוואי המסילה יתפצל מתחנת לב המפרץ מזרחה לכיוון קיבוץ יגור ואזור צומת העמקים. משם ימשיך הקו לאזור צומת התשבי לאורך עמק יזרעאל.

הקמת המסילה תחבר את נמל חיפה עם מרכז הארץ, תצמצם את תנועת רכבות המשא בקו החוף ותפחית את תנועת המשאיות בכבישים.