עידן חישמול הרכבת כבר כאן

רכבת ישראל קיבלה מחברת בומברדייה מערך ראשון המותאם להפעלה בחשמל. שצפויה להתחיל ולפעול במלואה ב-2020


13:20 ,30.03.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום חמישי האחרון מסרה יצרנית הרכבות בומברדייה לחברת רכבת ישראל מערך רכבת ראשון המותאם להפעלה בעידן החשמל.

 

הרכבת החשמלית תאפשר בעתיד שיפור משמעותי בזמן הנסיעה, הגדלת מספר המושבים בכל רכבת ושדרוג יכולת ההאצה והבלימה.

 

כיום, מפעילה רכבת ישראל מערכי רכבת קומותיים הכוללים שישה קרונות ובהם כ-750 מקומות ישיבה. בעידן החשמלי יופעלו רכבות עם שמונה קרונות ובהם כ-1,030 מקומות ישיבה, גידול של כ- 37% במספר מקומות הישיבה.

 

בקרונות המותאמים לעידן החישמול שופרו בהיבטים בטיחותיים, טכניים ותפעוליים, ובכללם: התאמה לנסיעה במנהרות שאורכן מעל ל-2 ק"מ, בין השאר, להפעלה בקו המהיר תל אביב-ירושלים, תוך יישום תקנים אירופאים מתקדמים לבטיחות אש; הגדלת מהירות הנסיעה המרבית מ-140 ל-160 קמ"ש; התקנת מערכת בלימה אלקטרו-פניאומאטית, המאפשרת בלימה מהירה ויעילה יותר; הוספת מערכות מתקדמות לבקרה ולשליטה המאפשרות ממשק עם קטר חשמלי ושליטה בזרוע הפנטוגרף; התקנת מערכות ניהול אנרגיה.

 

באוקטובר 2010 נחתם חוזה בין רכבת ישראל וחברת בומברדייה, במסגרתו סופקו 150 קרונות דו-קומתיים. המסירה הנוכחית היא הסנונית הראשונה מתוך 72 קרונות נוספים, המיועדים כולם להפעלה חשמלית ושצפויים לספק את המענה הראשוני לקווים שיופעלו בחשמל ב-2018: הקו המהיר לירושלים וקו עכו-כרמיאל.

 

במקביל, מימשה רכבת ישראל את האופציה מול חברת בומברדייה להסבתם של שאר קרונות הרכבת לנסיעה ברשת חשמלית. התהליך צפוי להימשך ארבע שנים, כאשר בתקופת הביניים, עד לתום הסבת רשת הרכבות לחשמל (הצפוי לשנת 2020) תופעלנה במקביל רכבות חשמליות ודיזל.

 

מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר: "רכבת ישראל נערכת לקראת כניסתה לעידן הרכבות החשמליות. המעבר לשיטת הפעלה של רכבת חשמלית יהווה קפיצת מדרגה משמעותית בכל תחום הנוגע להפעלת הרכבת והוא הגורם המרכזי ביכולת העתידית של הרכבת להמשיך לצמוח ולהגיע ליעדים חדשים. התאמת הקרונות כבר כיום להפעלה ברשת מסילות חשמלית מתבצעת במקביל לקידום מכרזי החישמול ולהתקדמות בהקמת פרויקטי תשתית הרכבת לירושלים ולכרמיאל".

 

מנכ"ל בומברדייה ישראל יוסי דסקל: "אנו שמחים לקחת חלק בשותפות עם רכבת ישראל בפתיחת עידן חדש".