סין, רוסיה, יקימו קו הובלת מטען ברכבת מסין לאירופה

הקו יעבור גם דרך הרשת הטראנס סיבירית הקיימת, כשבנוסף ישתפו הצדדים פעולה במגזרי הלוגיסטיקה והתובלה ברוסיה ובקזחסטן


12:30 ,24.12.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

החל פיתוח קו רכבת שיחבר את סין ואירופה דרך רוסיה, שאמור לפעול במקביל לקו פעיל, שעובר דרך קזחסטן.

 

זאת לאחר שנציגים של רשות הרכבות ברוסיה וחברה בינלאומית לפיתוח קרקע ויזמות בסין חתמו על הסכם להפעלת קו מטען ברכבת בין מחוז Zhengzhou במזרח סין לבין יעדים שונים באירופה.

 

בנוסף להובלת מטען ברכבת, הסכימו הצדדים לשתף פעולה גם במגזרי הלוגיסטיקה והתובלה ברוסיה וכן בבלרוס.

 

הקו הדש אמור לעשות שימוש ברשת מסילות ברזל קיימות לאורך הרכבת הטראנס סיבירית, כשמרכז לוגיסטי במוסקבה ישמש כמרכז הפצה.

 

במסגרת ההסכם יפתחו הצדדים קווי רכבת להובלת מטען מאירופה דרך רוסיה.

 

יצוין כי הובלת מטען בין סין לאירופה רושמת גידול בשנים האחרונות, במיוחד למשלוחים של ציודי הייטק וחלקי חילוף לרכב, מגזרים המחפשים תחליף להובלה אווירית שהיא יקרה יותר, או להובלה ימית איטית יחסית. מבחינת עלות, הובלת מטען ברכבת עולה כ-10% מעלות ההובלה האווירית ומיהרה בכ-30 יום מההובלה הימית.

 

בשנים האחרונות השקיעה סין 40 מיליארד דולר בקווי רכבת חדשים ובתשתית לוגיסטית הקשורה בהובלת מטען ברכבת, בכדי להפחית את התלות בהובלת מטען אווירית או ימית.

 

חלק חשוב מהחישובים של הובלת מטען ברכבת הוא הובלת מטען מבוקר טמפרטורה, בעיקר בגלל הטמפרטורות הנמוכות לאורך קו המסילה בחורף, מצב בו ייתקלו גם בהובלה דרך קזחסטן.