סיור משולש בתוואי רכבת תל אביב-ירושלים

מנכ"ל משרד ראש הממשלה ביקר בפרויקט, שאמור להסתיים ב-2017, בצוותא עם מנכ"ל משרד התחבורה ומנכ"ל הרכבת


00:00 ,26.06.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, מנכ״ל משרד התחבורה עוזי יצחקי ומנכ״ל הרכבת בועז צפריר סיירו באתר בניית הרכבת המהירה בקו ירושלים-תל אביב.

המנכ״לים הציגו ללוקר את פרויקט "מהירה לבירה", סלילת תוואי הרכבת שנחשב לפרויקט התשתית ההנדסי הגדול והמורכב ביותר בישראל. לאחר מכן ערכו השלושה נסיעת ניסוי במנהרה, שאורכה מגיע כבר ל-3.5 ק"מ מתוך 11 הק"מ המיועדים.

במסגרת הסיור הוצגו טכנולוגיות הכרייה ההנדסיות והטכנולוגיות, בראשן מכונת כריית המנהרות TBM(Tunnel Boring Machine).

קו הרכבת המהיר יחבר את תל אביב דרך נתב"ג עם ירושלים ואורכו כ-57 ק"מ. הפרויקט מתחיל בתחנת ההגנה בתל אביב ומסתיים בתחנת האומה בירושלים. העבודה הנותרת כוללת כריית חמש מנהרות באורך כולל של כ-22 ק"מ ובניית ארבעה גשרים באורך כולל של כ-7 ק"מ.

תחנת הקצה בירושלים (תחנת האומה), תהיה תחנת נוסעים תת-קרקעית בעומק של 80 מ' ובשטח של 70 אלף מ"ר, שיכילו קניון תת-קרקעי. התחנה תוקם בסמיכות לרכבת הקלה בירושלים.

לכשתושלם בניית הרכבת, לפי הצפי בסוף שנת 2017, נסיעה מירושלים לתל אביב תימשך 28 דקות בלבד. המיזם צפוי להוריד רבבות כלי רכב מהכבישים ולהוביל להפחתה משמעותית במספר תאונות הדרכים ובזיהום האוויר.

במסגרת הסיור הוצגו למנכ"ל משרד ראש הממשלה נתונים כלליים על רכבת ישראל: בשנה האחרונה נסעו בה 42 מיליון נוסעים; תקציב הפיתוח של הרכבת עומד על 55 מיליארד שקל, כולל נתיבי ישראל, והוא כולל כ-53 תחנות נוסעים ברחבי הארץ.