החל ממוצאי שבת האחרונה יכולים תושבי אופקים לעלות לראשונה על הרכבת ולהגיע ישירות לתל אביב.
התחנה החדשה באופקים נחנכה ביום חמישי האחרון. בטקס חנוכת תחנת הרכבת השתתפו יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, מנכ"ל רכבת ישראל, ראש עיריית אופקים, ראשי ערים ונציגים ממשרד התחבורה, רכבת ישראל ויישובי הסביבה.
תחנת הרכבת, שהוקמה בעלות של 50 מיליון שקל, כוללת טרמינל נוסעים חדיש, רציפי נוסעים, מעבר תת-קרקעי לרציפים, שלוש מסילות ברזל עם אופציה למסילה רביעית, מגרש חנייה הכולל 400 מקומות חנייה, גישה נוחה לתחבורה ציבורית, מעגלי תנועה ושבילי אופניים.
תחנת הרכבת החדשה באופקים, התחנה האחרונה של רכבת הנגב, המקשרת בין אשקלון לבאר שבע, תקצר את זמני הנסיעה מאופקים ליעדים רבים. כך, למשל, זמן הנסיעה ברכבת מאופקים לתחנת האוניברסיטה בבאר שבע יעמוד על כ-15 דקות ומאופקים לאשקלון תארך הנסיעה ברכבת 30 דקות.
המיזם המיוחד יוקם בשיטת ה-BOT, בה היזם שיזכה במכרז יקבל זיכיון לתקופה של 25 שנים על הפרויקט. חיבור אופקים לרשת המסילות הארצית מבוצע במסגרת קו הרכבת אשקלון-באר שבע, שעלותו מסתכמת ב-2.2 מיליארד שקלים. יצוין כי תחנות הרכבת בשדרות ונתיבות הפכו להצלחה בקרב תושבי האזור. במסגרת הפרויקט הוקמה מסילה באורך של כ-60 ק"מ בין אשקלון לבאר שבע. העבודות כללו הקמת 15 גשרי רכבת, 3 גשרי כביש, 4 הפרדות מפלסיות, 11 מעברים חקלאיים ו-48 מעברי מים.
שר התחבורה ישראל כץ ציין כי תושבי אופקים יזכו לנסיעת חינם למשך שלושה חודשים החל ממוצאי שבת, במטרה לעודד אותם להשתמש בשירותי הרכבת, כפי שהיה בשדרות ובמקומות נוספים בארץ. בתום שלושה חודשים יהיו זכאים תושבי אופקים להנחה של 50% מדמי הנסיעה במשך שנתיים לכל יעד, למעט מספר יעדים בדרום, שמחיר הנסיעה שלהם הוזל במסגרת הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית.
כץ:חזון רכבת הנגב קדם לכניסתי לתפקיד, לפני כשבע שנים. רבים אמרו שזה לא כלכלי ולא כדאי, אך אני חשבתי אחרת".
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל חוסאם בשארה ומנכ"ל החברה בעז צפריר: "פתיחת תחנת הרכבת באופקים הינה הנדבך הסופי בפרויקט רכבת הנגב".