נחתם חוזה עם אלסטרום לתחזוקת קרונועי הרכבת

בפעם הראשונה חתמה הרכבת על חוזה תחזוקה שמוציא את העבודות למיקור חוץ. היקף החוזה הוא כ-1.5 מיליארד שקל והוא יהיה בתוקף 15 שנה


00:00 ,09.10.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

רכבת ישראל חתמה על הסכם בהיקף כספי של כמיליארד וחצי שקל עם חברת אלסטום הצרפתית, שזכתה במכרז הבינלאומי לתחזוקת מערך הקרונועים של הרכבת ל-15 שנה.

זו הפעם הראשונה בה תבוצע תחזוקת צי נייד של הרכבת על ידי גורם בינלאומי.

עם המעבר הצפוי בשנים הקרובות לרכבות חשמליות, יפורסם מכרז נוסף למיקור חוץ בתחזוקת 30% מצי הרכבות החשמלי.

על פי ההסכם, אלסטום תקבל פרק זמן של שלושה חודשי התארגנות, בהם היא תקים את המערך שיספק שרותי תחזוקה, והחל מחודש ינואר 2014 תפעיל את המערך במתחמי הרכבת בחיפה ולוד.

אלסטום הינה תאגיד רב-לאומי ציבורי שמרכזו בצרפת, הפועל בתחומי תחבורה מסילתית וכן בתחומי שוק האנרגיה (תחנות כוח, מערכות תמסורת להולכת אנרגיה חשמלית ועוד). בתחום התחבורה המסילתית, אלסטום הינה יצרן עולמי מוביל בתחום הרכבות המהירות, החשמליות והקלות. לחברה ניסיון רב ומגוון בתחזוקת ציוד נייד רכבתי באירופה ובמקומות נוספים בעולם.

החברה פעילה בארץ מזה שנים רבות והיתה שותפה לבניית הרכבת הקלה בירושלים וכן היא מתחזקת את קרונות הרכבת הקלה בבירה.

מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר: "המהלכים שמבצעת הנהלת הרכבת, בכללם שיתוף הפעולה ההיסטורי שנחתם היום, נועדו לחזק את פעילות רכבת ישראל וליצור את הבסיס הארגוני והמערכתי הנכון, על מנת שהרכבת תוכל להפוך, כבר בשנים הקרובות, למוביל הלאומי של ישראל".

המכרז פורסם במסגרת תכניתו של שר התחבורה ישראל כץ, להוציא למיקור חוץ את תחזוקת הקרונועים, במטרה לעמוד בגידול הצפוי בשנים הקרובות במספר הקרונות והקטרים של הרכבת.

המהלך, יחד עם שינוי מבני במערך התחזוקה הקיים והתחייבות העובדים להפעלת המוסכים 24 שעות ביממה, יביא לעלייה ניכרת באיכות התחזוקה, לחיסכון בעלויות חלקי החילוף ולשילוב סטנדרטים ותקנים בינלאומיים במערך האחזקה.

התכנית כוללת שינוי משמעותי ומידי בחטיבת הנייד של רכבת ישראל: רפורמה בנהלי עבודה, עבודה במשמרות 24 שעות ביממה, מבנה אגפים חדש, ניידות והכשרות עובדים.

כץ: "הוצאת תחזוקת הרכבות למיקור חוץ והתחייבות העובדים להפעלת המוסכים 24 שעות ביממה יביאו לעלייה ניכרת באיכות התחזוקה של הרכבת, תוך שילוב סטנדרטים ותקנים בינלאומיים. המהלך יאפשר לשפר את השירות לנוסעי הרכבת ולהכין אותה לאתגרים העומדים בפניה בשנים הקרובות".