נחתם הסכם עבודה בין הנהלת הרכבת לעובדיה

ההסכם החדש כולל תוספת של 6% לשכר העובדים ושיפור תנאי העסקתם של עובדי דור ב'. ההסכם תקף עד לסוף יוני 2011 ומחייב את העובדים לשקט תעשייתי


00:00 ,28.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסכם החדש כולל תוספת של 6% לשכר העובדים ושיפור תנאי העסקתם של עובדי דור ב'. ההסכם תקף עד לסוף יוני 2011 ומחייב את העובדים לשקט תעשייתי
 
מנכ"ל רכבת ישראל חתם היום על הסכם קיבוצי חדש עם ועד עובדי הרכבת. ההסכם החדש כולל תוספת של 6% לשכר העובדים ושיפור תנאי העסקתם של עובדי דור ב'. מחברת רכבת ישראל נמסר כי ההסכם החדש מהווה הישג משמעותי להנהלת רכבת ישראל ולעובדיה, מכיוון ומדובר בהסכם הראשון מאז נחתם הסכם המעבר בעת הפיכת רכבת ישראל לחברה ממשלתית ב-2003.
 
עוד נמסר מרכבת ישראל כי מאז 2003 לא גדל משמעותית מספר עובדי הרכבת ושכרם לא עודכן. עם זאת, בשנים אלה חלה התפתחות משמעותית בפיתוח התשתיות, בהקמת תחנות חדשות, במספרי הרכבות וכתוצאה מכך - בממדי השימוש היום יומי ברכבת.
 
ההסכם החדש פועל לשיפור תנאי העובדים שנקלטו בחברה החל מ-2003 (דור ב') ומשווה חלק מתנאיהם לעובדים הוותיקים. הסכם המסגרת הוא על תוספת של 6%, כאשר ועד העובדים וההסתדרות החליטו לחלק תוספת שכר של 4% לכל העובדים ולייעד 2% לשיפור תנאי העסקתם של עובדי דור ב' ובכך להביא לצמצום הפערים בין הדורות. בנוסף, במסגרת הסכם עברו כמאה עובדי פיתוח ותשתיות המועסקים בחוזה אישי מיוחד להסכם הקיבוצי וכמו כן, הוחלט כי שנות הוותק המקצועי של העובדים בדרג טכנאי\הנדסאי, יילקחו בחשבון בעת חישוב השכר.
 
ההסכם, שהתעכב במהלך השנים עקב חילופי מנכ"לים וראשי וועדי עובדים, תקף עד לסוף יוני 2011 ומחייב את העובדים לשקט תעשייתי.
 
לדברי מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל: "הסדרת הסכם העבודה הקיבוצי היא אבן דרך משמעותית לחברת רכבת ישראל ועמלנו רבות כדי להוציאו אל הפועל. אני מקווה ששיפור תנאי העובדים בנוסף להסכם הפרישה ולקליטת העובדים החדשים יביא להתחדשות החברה כחלק מהמהלך הכולל שנעשה לשיפור השירות.  החתימה על ההסכם הושגה יחד עם חברי ועד העובדים וראשיו, אשר הפגינו אחריות לאורך כל הדרך ולא פגעו בשירות לנוסעים. חשוב לזכור כי עובדי החברה פעלו במסירות ודאגה לציבור הנוסעים במשך כ-4 שנים, ללא הסכם עבודה, ועל כך מגיעה להם הערכה רבה".
 
עוד הוסיף כי "לאחרונה חתמנו הסכם סובסידיה חדש ומהפכני מול הממשלה, בו אנו מתחייבים לעמידה במדדי שירות ושיפור חוויית הנסיעה ברכבת ישראל. הסכם העבודה החדש הינו נדבך נוסף לשיפור השירות, על ידי תמיכה בעובדי הרכבת שעושים לילות כימים למען לקוחות החברה בצורה הטובה ביותר".
 
בשנת 2009 רשמה רכבת ישראל יותר מ-35 מיליון נסיעות ברכבת (לעומת פחות מ-20 מיליון ב-2003), תנועת רכבות היומית עמדה על 340 רכבות (291 ב-2003), קיימות 47 תחנות נוסעים (34 ב-2003) והתווספו כ-180 ק"מ של מסילת ברזל ברחבי הארץ.