נבחר הזוכה במכרז הראשון למסילת רכבת לכרמיאל

החברה הלאומית לדרכים בחרה בחברת טר ארמה בע"מ לביצוע הקטע המערבי בהקמת מסילת רכבת בין עכו לכרמיאל. עלות הפרויקט 2.8 מיליארד שקלים. המכרז הראשון כולל הכנת התוואי להנחת מסילת ברזל, באורך של 6.5 ק"מ בין נעמן לצומת יאסיף


00:00 ,29.06.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה הלאומית לדרכים בחרה בחברת טר ארמה בע"מ לביצוע הקטע המערבי בהקמת מסילת רכבת כפולה בין עכו לכרמיאל באורך 23 ק"מ, הכולל שתי תחנות נוסעים באחיהוד ובכרמיאל.

מהחברה הלאומית לדרכים נמסר כי, מדובר במכרז ראשון בפרויקט מסילת הרכבת בגליל בין עכו לכרמיאל שפורסם לפני שלושה חודשים וחצי והסתיים השבוע, עם הכרזת חברת טר ארמה בע"מ כחברה הזוכה. המכרז פורסם בשיטת התכנון-ביצוע והשתתפו בו ארבע חברות.

עוד נמסר כי, הפרויקט כולל הקמת מסילת ברזל כפולה, באורך של 23 קילומטרים, שתעבור במקביל לתוואי כביש 85 מעכו לכרמיאל. עלות הפרויקט כולו נאמדת ב-2.8 מיליארד שקלים. המכרז הראשון, שהסתיים השבוע, כולל הכנת התוואי להנחת מסילת ברזל, באורך של 6.5 קילומטרים בין נעמן במערב לצומת יאסיף במזרח.

עוד כולל המכרז הקמת שני גשרים מעל נחל נעמן ונחל חילזון והטייתו של אפיק הנחל לאורך כ-900 מטרים, וכן הגבהת כביש מס' 4 לאורך 1.2 קילומטרים מעל המסילות המתוכננות.

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, האדריכל שי ברס ציין כי "מדובר במכרז ראשון מתוך כעשרה מכרזים שונים שילוו את הפרויקט. בין היתר, הכנת התוואי, כריית מנהרות, הנחת המסילות ובנית תחנות הנוסעים באחיהוד ובכרמיאל. המסילה מתוכננת למהירות של 160 קמ"ש והיא צפויה להסתיים בעוד כחמש שנים".

עם פרסום המכרז אמר שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, כי בכוונתו להשלים במהירות את הקמת מסילות הרכבת שיקצרו משמעותית את זמני ההגעה למרכז הארץ. "מסילת הרכבת מעכו לכרמיאל היא חלק מפרויקט 'נתיבי ישראל' שנועד לקרב את הפריפריה למרכז הארץ באמצעות רשת כבישים מהירים ומסילות ברזל", אמר כץ.

יו"ר החברה הלאומית לדרכים, מיכה גולדמן מסר, כי הפרויקט משתלב במדיניות פיזור האוכלוסין של הממשלה. "החלטת הממשלה להעברת הטיפול בקווי הרכבת בעמק ובגליל לאחריות החברה הלאומית לדרכים מעידה על יכולותיה ומקצועיותה של החברה שפעלה עד כה בתחום הכבישים, ואנו גאים להביא את בשורת הרכבות לגליל ולעמק", אמר גולדמן.