משרד הפנים אישר הקמת מסילת ברזל מזרחית

התוכנית, שנעשתה ביוזמת רכבת ישראל, נעשתה בהתאם לתוואי המופיע בתמ"א 23 וכוללת מסילה באורך של 65 ק"מ ממסילת החוף באזור פרדס-חנה בצפון, ועד לעיר לוד בדרום לטובת הובלת נוסעים ומטענים


00:00 ,20.07.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

התוכנית, שנעשתה ביוזמת רכבת ישראל, נעשתה בהתאם לתוואי המופיע בתמ"א 23 וכוללת מסילה באורך של 65 ק"מ ממסילת החוף באזור פרדס-חנה בצפון, ועד לעיר לוד בדרום לטובת הובלת נוסעים ומטענים
 
הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של תשתיות לאומיות (ות"ל)  במשרד הפנים החליטה בישיבתה להעביר להערות הוועדות המחוזיות והשגות הציבור את התוכנית לתוואי מסילת הרכבת המזרחית.
 
בנוסף למסילת קו החוף הקיימת אושרה הקמת מסילה מזרחית (תת"ל 22)  שתהווה את עמוד השדרה הרכבתי במרכז הארץ. במסגרת התוכנית המוצעת ובהתאם לתוואי המופיע בתמ"א 23, יתווספו לקטעי המסילה באזור ראש העין חלקים נוספים כך שתהיה נגישות תחבורתית ברכבת מפרדס חנה בצפון ועד לוד בדרום.
 
"המסילה המזרחית היא חוליה מרכזית במערך המסילתי של מדינת ישראל, ויחד עם המסילות החדשות המקודמות בנגב ובגליל היא עונה לעדיפות המובהקת שרואה מערכת התכנון לעידוד מעבר עוד ועוד נוסעים ומטענים לשימוש בתחבורה מסילתית"
 
המסילה משתרעת לאורך כ-65 ק"מ במזרח שפלת החוף, ממסילת החוף באזור פרדס-חנה בצפון, ועד לעיר לוד בדרום, ובדרכה עוברת בחדרה, טירה, כפר-סבא, קריית שדה התעופה בנתב"ג.
 
התוכנית, שהינה ביוזמת רכבת ישראל, מציעה התוויה מחודשת של מסילת ברזל כפולה בקטע מחדרה ועד תחנת רכבת ראש העין צפון, והוספת מסילה שנייה לאורך תוואי מסילת הברזל הקיים, בקטע מתחנת ראש העין צפון ועד תחנת רכבת לוד, תוך שיפורים גיאומטריים ושדרוגה למהירות תכן של 160 קמ"ש.
 
בתוכנית מוצעות שמונה תחנות רכבת חדשות: חדרה מזרח, אחיטוב – עמק חפר, טייבה-קלנסווה, טירה – כוכב יאיר, כפר סבא צפון, אלעד, תעופה, לוד צפון, בנוסף לשתי תחנות קיימות (ראש העין צפון, וראש העין דרום המיועדת להרחבה).
 
עוד כוללת התוכנית 30 הפרדות מפלסיות, 10 מבני דרך נוספים וחיבורים מסילתיים עם מסילות ברשת הארצית: מסילת החוף, מסילת הירקון, מסילת שער הגיא ומסילת לוד-ת"א, ובכך יוצרת חיבור בין ארבעת המטרופולינים הראשיים.