מרכז המידע הארצי לתחבורה יכלול מידע גם על קווי רכבת

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה תיקון לתקנות מסילות הברזל, תוך דרישה להנגישו בכל האמצעים ובשילוט ברור ובולט


12:34 ,08.07.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ איתן כבל אישרה תיקון לתקנות מסילות הברזל וקבעה כי החובה על מפעילי תחבורה ציבורית להעביר מידע למרכז ארצי לתחבורה על מועדי נסיעה ועוד תחול גם על מפעילי הרכבות. זאת על מנת שמרכז המידע הארצי לתחבורה ציבורית יכלול מידע גם על קווי הרכבות ומידע על שילוב בין קווי האוטובוסים לרכבת.

 

נציגת הלשכה המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד הילה שמיר, הסבירה כי התקנות נועדו להחיל על מפעילי רכבות את החוק החל על חברות התחבורה הציבורית, על מנת להנגיש את המידע לציבור באמצעות האינטרנט, המוקד הארצי והשילוט בתחנות.

 

נציגת עמותת סיכוי, מורן אביב, אמרה כי חשוב להנגיש את המידע גם בשפה הערבית. לדבריה, ברכבת אין הנגשה אחידה בערבית ובתחנות האוטובוסים יש שילוט רק בעברית.

 

ח"כ יוסף ג'אברין הוסיף כי כיום יש טעויות כתיב מביכות וגם טעויות רבות בתרגום. לדוגמה ציין ג'אברין כי חיפה נכתבת בערבית כ"חיפא".

 

היו"ר כבל תבע ממשרד התחבורה לפעול לכך שהמידע יהיה נגיש בכל האמצעים, הן במוקד הטלפוני, הן באינטרנט והן בשילוט ראוי, שיוצב במקום בולט ומתאים וישיג את מטרתו לסייע לציבור בהתמצאות בקווי התחבורה הציבורית.

 

ח"כ דב חנין אמר כי המהלך חיוני, אך כדי שהוא יהיה אפקטיבי צריך לייצר דרך שבה הציבור ייהנה ממנו, אם באמצעות שירותים כמו גוגל מפות או אפליקציות אחרות, וגם במוקד הטלפוני הארצי ובאינטרנט.

 

מנהל אגף בכיר רכבות במשרד התחבורה, משה אמסלם, אמר כי זה כבר קורה: "אנחנו מכניסים את כל המידע למקום אחד וכל מפתח אפליקציה יכול להשתמש בו", אמר. הוא ציין כי המידע מצוי גם במוקד הטלפוני הארצי, שבו מתקבלות 350 אלף שיחות בחודש.

 

הוועדה אישרה את התקנות, אך סירבה לאשר תקנה המחייבת לפרסם באתר משרד התחבורה מידע על הפרות שהפרו מפעילי מסילות ברזל. כבל: "צריך להעניש, לא לעשות שיימינג".

 

כבל הבהיר כי הוא מצפה ממשרד התחבורה להטיל קנסות על המפרים. הוא דרש להעביר לוועדה בהקדם תיקון לחוק שיאפשר הטלת עיצומים כספיים ודרש להעביר לוועדה דיווח שנתי של כל ההפרות על מנת שהוועדה תוכל לעקוב אחר יישום התקנות. כמו כן קבעה הוועדה כי התקנות יכנסו לתוקף בעוד כחצי שנה.