מנכ"ל רכבת ישראל: החוזה החדש עם כיל צפוי לתת זריקת מרץ לחטיבת המטענים

במסגרת החוזה תוביל רכבת ישראל עבור כיל דשנים עד 5 מיליון טון מחצבים מדי שנה, ואילו כיל תחכור מרכבת ישראל 60 קרונות משא מדי שנה. היקף העסקה מוערך בשווי מיליארד שקל


00:00 ,16.06.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת החוזה תוביל רכבת ישראל עבור כיל דשנים עד 5 מיליון טון מחצבים מדי שנה, ואילו כיל תחכור מרכבת ישראל 60 קרונות משא מדי שנה. היקף העסקה מוערך בשווי מיליארד שקל
 
חברת רכבת ישראל וחברת כיל דשנים מקבוצת החברה לישראל חתמו על חוזה המעגן שיתוף פעולה בין שתי החברות בהובלת מטעני כיל דשנים במסילות ברזל מאזור ים המלח והנגב דרך דימונה וקריית גת ועד לאשקלון ומשם לנמל אשדוד.
 
מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל, מסר כי "המשבר הכלכלי הקשה של 2008 נתן את אותותיו ברכבת ישראל בעיקר בתחום הובלת המטענים. החוזה החדש שנחתם מול כיל דשנים צפוי לתת זריקת מרץ לחטיבת המטענים בחברה, להגדיל היקף העבודה והפדיון. הגדלת העבודה מול כיל דשנים ממצבת את רכבת ישראל כשחקן משמעותי בתחום הובלת המטענים ומאפשרת הורדת מספר גדול של כלי רכב כבדים מכבישי הארץ, הפחתת מספר תאונות הדרכים, פקקי התנועה וזיהום האוויר".
 
על פי ההסכם, רכבת ישראל תוביל עבור כיל עד 5 מיליון טון מחצבים מדי שנה, ואילו כיל בתמורה תחכור מרכבת ישראל 60 קרונות משא מדי שנה, וזאת בנוסף  למתן שירותי תפעול, גרירה ותחזוקה של רכבת ישראל ל-340 קרונות משא הנמצאים בבעלות כיל דשנים.
 
ההסכם, אשר נחתם לתקופה של עשר שנים (משנת 2011 ועד 2021) כולל גם שדרוג של התחנה התפעולית של הרכבת מזרחית לדימונה. על פי הערכות היקף ההסכם הינו כמיליארד שקל.
 
ההסכם כולל גם שדרוג התחנה התפעולית של הרכבת מזרחית לדימונה. תקופת ההסכם נקבעה ל-10 שנים (2011-2021) והיקפו הכספי הכולל מוערך בכמיליארד שקל.
 
נציין כי כיל דשנים מקבוצת החברה לישראל אחראית בנוסף על טיפול בשינוע אשר המטענים בצובר מקבוצת כגון ברום, זרחן, מגנזיום וכלור.