מנכ"ל רכבת ישראל הודיע על סיום תפקידו

זאת לאחר שנתיים וחצי בתפקיד ולאחר כ-30 שנים בשירות הציבורי, ביקש לצאת לדרך חדשה במגזר הפרטי. בימים הקרובים תוקם ועדת איתור לבחירת מנכ"ל חדש


00:00 ,16.02.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת לאחר שנתיים וחצי בתפקיד ולאחר כ-30 שנים בשירות הציבורי, ביקש לצאת לדרך חדשה במגזר הפרטי. בימים הקרובים תוקם ועדת איתור לבחירת מנכ"ל חדש
 
אמש ביקש מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל משר התחבורה ישראל כץ להתפטר, וזאת לאחר כשנתיים וחצי בתפקיד. מרכבת ישראל נמסר כי שר התחבורה כץ ביקש מהראל להישאר בתפקידו, וזאת לנוכחי האתגרים הצפויים לרכבת ישראל בשנים הבאות, אך הראל ציין בפני השר כי הוא נחוש לצאת לדרך חדשה. יצחק (חקי) הראל יפרוש מתפקידו בחודש מאי הקרוב.
 
הראל ציין בהודעה כי "כיום אני יכול לציין בסיפוק כי היעדים אשר הצבתי עם תחילת כהונתי כמנכ"ל החברה הושגו ולפיכך, בימים אלה, בשעה שאני משלים כ-30 שנים בשירות הציבורי, אני מבקש לפנות להגשמת יעדים אישיים במגזר הפרטי. אני סמוך ובטוח כי היסודות שהונחו לניהול החברה יעמדו לזכותה גם בעתיד".
 
לדברי הראל, "בימים אלה מסכמת חברת רכבת ישראל את פעילותה בשנת 2009. ניתוח הנתונים מצביע על נתוני צמיחה ושינוי מרשימים בכלל מרכיבי העשייה של החברה, אשר הינם פועל יוצא של מהלכי ניהול שונים שהובלתי, בתמיכה וסיוע של הנהלת החברה. בתקופה זו, צעדה חברת רכבת ישראל כברת דרך משמעותית, שינתה את פניה והפכה לחברה המנוהלת ברוח עסקית ומוכוונת שירות תוך הקפדה על סדרי מנהל תקינים".
 
דירקטוריון רכבת ישראל ציין הבוקר בהודעתו כי הוא מצטער על הודעות של מנכ"ל החברה. וכי "דירקטוריון החברה סבור כי המנכ"ל ביצע עבודה טובה ויסודית והגדיר נורמות גבוהות של עבודת מטה תוך הגדרת יעדים בתחום השירות, דיוק רכבות, בטיחות ומינהל.
 
עוד נמסר בהודעות דירקטוריון רכבת ישראל כי "מנכ"ל הרכבת הציב את החברה על יסודות איתנים וקידם את הסכם השכר עם העובדים, חוזה הפיתוח עם המדינה והסכם הסובסידיה, יחד עם הישגים משמעותיים נוספים. יו"ר הדירקטוריון סבור כי על מנכ"ל החברה להישאר, לבסס את הישגיו ולהמשיך בתהליכי השיפור בחברה.
 
דירקטוריון החברה יקים בימים הקרובים ועדת איתור לבחירת מנכ"ל לחברת רכבת ישראל.
 
בתקופת כהונתו של הראל נחתם הסכם הפיתוח בהיקף של כ-30 מיליארד שקל, נחתם הסכם סובסידיה פורץ דרך אשר מטרתו להפוך את הרכבת מחברה תפעולית לחברה מכוונת שירות, נחתם הסכם שכר אשר לא היה בתוקף משנת 2006, מומש הסכם פרישה והתייעלות, הוסדרו הדוחות הכספיים שלא נחתמו משנת 2004 וגירעון החברה צומצם באופן ניכר.
 
בנוסף, גיבש הראל תוכנית אסטרטגית לרכבת אשר אומצה על ידי הממשלה ותאפשר לרכבת להתנהל כחברה עסקית. כמו כן, התאפיינה תקופת כהונתו של הראל בטיפול נמרץ במקרי טוהר מידות, והוסדרו חריגות השכר בחברה.