החל ממחר יחולו שיבושי עבודה בכלל הסקטורים ברכבת ישראל, לרבות בחטיבת הנוסעים. השיבושים יחלו בשעה 10:00 בבוקר.
ההחלטה על שיבושי העבודה התקבלה בעקבות סירוב הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי אמסלם, לאשר הסכמות אליהן הגיעו ועד עובדי הרכבת והנהלת החברה בסוגיית לוח הזמנים שהפעילה הרכבת כבר לפני שנה.
ועד העובדים התריע הבוקר (ב') בפני הממונה ומנכ"ל החברה על הכוונה לנקוט בשיבושי עבודה. בין השאר, ציינו "מתוך כוונה להיטיב עם נוסעי הרכבת ולתרום לצמיחת רכבת ישראל, הסכמנו להפעיל תחילה את לוח הזמנים החדש ובמקביל לנהל על כך משא ומתן. ואכן, במשך שנה ניהלנו משא ומתן עם הנהלת הרכבת על סוגיה זו. לצערנו, למרות שהגענו להבנות עם הנהלת הרכבת, עולה כי אינך (אמסלם) מאשר הסכמות אלה ומעכב את חתימת ההסכם.
"נקיטת הסחבת, הן על ידי הנהלת החברה והן על ידך, הביאה את עובדי הרכבת למצב של אין ברירה. לפיכך, החל ממחר בשעה 10 בבוקר יחלו שיבושים בכל הסקטורים ברכבת".
ועד העובדים הוסיף: "במהלך שנה שלמה ניהלו איתנו משא ומתן בלי סמכות כאשר את העבודה התחלנו לבצע בפועל ללא תנאים. מחד, להנהלה לא אצה הדרך לקדם את ההסכמות; מאידך, הממונה על השכר מפגין אטימות ולא לוקח חלק בהידברות עם העובדים. לא נוכל להסכים למצב שבו העובדים קורסים מעומס העבודה והממונה על השכר וההנהלה עומדים מנגד".
מהנהלת הרכבת נמסר: "הנהלת רכבת ישראל מצרה על הכרזת המשך העיצומים בחברה. בזמן בו מאות ואלפי עובדים מפוטרים ממקומות תעסוקה, בעת שמשפחות רבות נשארות ללא פרנסה, לצד ביטחון תעסוקתי כמעט מוחלט ושכר מכובד של עובדי רכבת ישראל - החליט הוועד על החרפת העיצומים. אנו משאירים לכל אזרח במדינה לשפוט את ערכיות הצעד הזה ואת נחיצותו בעת שחברות ענק מתפרקות.
"בעוד כשעה וחצי תוכננה פגישה להמשך המשא ומתן בין נציגות הנהלת רכבת ישראל לנציגי הוועד, מהודעת הוועד אנו למדים כי הם כבר הכתירו את תוצאותיה ככישלון; כלומר, הם מגיעים לפגישה בחוסר תום לב ומתוך רצון לפוצצה. למרות זאת הנהלת הרכבת לא מבטלת את הפגישה ותעשה כל מאמץ להגיע להבנות".
ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "הממונה על השכר במשרד האוצר קובי אמסלם נמצא במו"מ עם הנהלת רכבת ישראל וזו נמצאת בקשר שוטף עם העובדים. אנו קוראים לעובדים שלא לנקוט בצעדים חד צדדים שעלולים לפגוע בשירות לציבור".