לו"ז חדש, עיצומים ישנים

עובדי הרכבת פתחו הבוקר בעיצומים במחאה על המעבר ללו"ז החדש, הכולל תוספת של כ-50 רכבות ומעל ל-500 עצירות ביממה


11:18 ,15.06.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

בתגובה להפעלת לוח הזמנים החדש של רכבת ישראל, שהופעל החל מהבוקר (א'), פתחו עובדי הרכבת בעיצומים.

 

העובדים טוענים שכבר עם התחלת הפעלת הלו"ז החדש אירעו תקלות שונות, חלקן חמורות. עוד הם טוענים, שלוח הזמנים גורם לעומס רב על נהגי הרכבות.

 

במסגרת לוח הזמנים החדש, התווספו לפעילות הסדירה 49 רכבות ביממה, עד לסך של 451 רכבות, לאור התקווה של הרכבת להגיע השנה לשינוע של 50 מיליון נוסעים.

 

בתגובה נמסר מרכבת ישראל: "מטרת לוח הזמנים החדש הוא שיפור השירות ללקוחות והגדלת תדירות הרכבות, על ידי הוספה של מעל ל-500 עצירות נוספות בתחנות. עד לשעה זו, הופעלו כל הרכבות המתוכננות ונרשם שיעור דיוק של 93%, נתון גבוה ובפרט ביחס לימי א', זאת לאור הירתמות כל עובדי החברה להצלחת המהלך האסטרטגי, המשמעותי לחברה.

 

הפעלתו של לוח הזמנים נעשתה תוך שמירה על כל ההסכמים הקיבוציים בין הנהלת הרכבת ו-וועד העובדים, תוך קיום כל הוראות הבטיחות. נציגי ההנהלה מקיימים הידברות שוטפת ומתמשכת עם נציגי הוועד, ובמסגרת זו התקבלו והוטמעו בלו"ז החדש הצעות רבות של נציגי העובדים הנוגעות לתפעולו של הלו"ז.

 

"צר לנו כי דווקא באירוע כה משמעותי לחברת הרכבת, בוחר ועד העובדים לנצל את כוחו לרעה ולאיים בשיבוש הלו"ז החדש, אשר נועד לשפר את השירות לנוסעים. זאת על בסיס טענות שווא ובניסיון שתכליתו היחידה הינה הפעלת לחץ בלתי ראוי, על מנת לסחוט פעם נוספת את הקופה הציבורית.

 

ככל הידוע לנו פעולת הוועד אינה נתמכת על ידי כלל ציבור העובדים. אנו בטוחים כי ראשי ההסתדרות יפעלו לעצור את מפגן הבריונות וימנעו את הפגיעה הלא חוקית בשירות הרכבתי החיוני שניתן לתושבי מדינת ישראל".

 

מהנהלת הרכבת נמסר עוד שבמהלך השנה האחרונה קיבלו עובדי הרכבת תוספת שכר של כ-25% ומענק בסך 40 אלף שקל, בהתאם להסכם עבודה, בו התחייבו לשקט תעשייתי למשך שלוש שנים. עוד ביקשה הנהלת הרכבת להדגיש, כי לדרישות שהעלו נציגי ועד העובדים בימים האחרונים - דרישות להחזרים על טסט לרכב, חלוקת כריך ושתייה לנהגים בכל סידור, מתן סוף שבוע זוגי לכל נהג בשנה, או הגדלת דמי הכלכלה של כל נהג -  אין קשר לשינויים החלים בשל המעבר ללו"ז החדש.