בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה שהכנסת בהשתתפות שר התחבורה ישראל כץ ובכירי משרדו, נדונו פרויקטים של תשתיות הנמצאים בעבודה ו/או בתכנון.
סמנכ"לית תכנון כלכלי במשרד התחבורה קרן טרנר סקרה את ניצול תקציב המשרד ואמרה כי פרויקטים של תחבורה ציבורית קשים לביצוע מול הרשויות המקומיות ומוסדות התכנון.
יו"ר הוועדה ח"כ אבישי ברוורמן ביקש לדעת האם הקדמת הבחירות תביא לעיכובים בפרויקטים, וטרנר השיבה כי רוב הפרויקטים הם בשלב האל חזור, בהם הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב. עם זאת, היא ציינה כי "כל פרויקט כבישי שעוד לא יצא, ייתכן שיידחה מעט".
שר התחבורה ישראל כץ אמר כי יש פרויקטים שראשי הערים עוצרים, בשל המתח בין עידוד תחבורה ציבורית שבא על חשבון הגבלת הנהג הפרטי. הוא ציין למשל, שראש העירייה הקודם של רעננה הסכים למעבר מערכת הסעת המונים ברחוב אחוזה, אך ראש העירייה הנוכחי רוצה להעביר את התנועה לנתיב אחר.
ח"כ תמר זנדברג שאלה באשר לטענות עובדים ברכבת על ליקויי בטיחות בתחזוקה. כץ השיב: "לא הושגו היעדים במיקור חוץ ואני רואה את זה כאי הצלחה משמעותית. הרעיון היה לאפשר לגוף פרטי להשביח את עבודת התחזוקה של העובדים, וזה לא קרה. חלק מטענות העובדים צודקות ואני מאוד מודאג מבחינת המשמעויות לבטיחות".
כץ אמר כי התחבורה הציבורית מקודמת כמו שלא קודמה מעולם והרכבת הקלה בתל אביב יצאה לדרך באופן בלתי הפיך, אחרי שבעבר הניחו שש אבני פינה וכלום לא קרה. הוא אף התייחס לרכבת לאילת ואמר כי המשרד ישלים את התכנון במהלך השנה הקרובה, ואז הממשלה תידרש לקבל החלטה אסטרטגית באשר למועד הביצוע ודרכי המימון.