ועדת הכלכלה של הכנסת יצאה לסיור באתרי העבודות להקמת קו הרכבת המהיר ירושלים-תל אביב לנוכח הדיווחים על ליקויים בפרויקט.
הסיור לאור חשיפת "דה מרקר" על ליקויים רבים בקו, שעשויים להאריך את משך העבודות על הפרויקט. יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל אמר כי הוא מצפה שהדברים יוצגו בפני הוועדה בצורה השקופה ביותר וכי הוא תובע שתתבצע בדיקה חיצונית אובייקטיבית ובחינה מעמיקה, שתוודא שאירועים מסוג זה לא יחזרו על עצמם. "לא יכול להיות שהרכבת תחקור את עצמה. באנו לסיור כדי לוודא שהבדיקה תתבצע ושייעשה הכל כדי שמקרה כזה לא יחזור על עצמו", אמר.
חברי הוועדה הגיעו למנהרת השירות שרצפתה התבקעה וקיבלו סקירה במקום ממנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר, וממנהל מינהלת הקמת הקו המהיר דרור סופרו. סופרו הסביר כי לחץ מים גרם להתבקעות הרצפה באחת המנהרות המקשרות, והוסיף כי לא נשקפת סכנה לעובדים במקום וכי המים נוקזו, הרצפה תעובה ותתוקן.
כבל דרש לדעת האם מקרה כזה יגרום לעיכובים ומה עלות הנזקים, והמנכ"ל צפריר השיב כי האירוע לא יגרום לעיכובים בפרויקט וכי עלות התיקון נאמדת בפחות ממיליון שקל. לדבריו, מדובר בעלות שולית ביחס לפרויקט שמוערך ב-7 מיליארד שקל.
מנהל אגף הרכבות במשרד התחבורה משה אמסלם אמר כי שר התחבורה הטיל עליו לפני כשלושה שבועות לבצע בדיקה בלתי תלויה ולהגיש מסקנות בתוך 60 יום. הוא הוסיף כי מיד לאחר הדיון שתקיים הוועדה בנושא, יגיע לארץ מהנדס מומחה למנהרות מהולנד לצורך הבדיקה. "אנחנו לוקחים ברצינות את התחקיר ונעשה אותו כמו שצריך", אמר.
כבל תבע לבצע בדיקה בלתי תלויה, חיצונית ומקצועית, שתבחן את הפרויקט במקומות נוספים, בכדי לוודא שמקרה כזה לא יחזור על עצמו. הוא הוסיף כי ביום שני הבא תתכנס הוועדה לדיון בכנסת, כדי לוודא שהדברים אכן מתבצעים כפי שדרש.