חיפה מתנגדת להכפלת מסילת הברזל בקו החוף

על פי התוכנית, המסילה תוכפל בין תחנות חוף הכרמל לתל אביב-אוניברסיטה ותקצר את משך הנסיעה ל-30 דקות. בעיריית חיפה טוענים להתעלמות מהתוכנית לשיקוע הרכבת


12:51 ,28.07.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

עיריית חיפה מתנגדת לתוכנית הכפלת מסילת הרכבת מתחנת חיפה חוף הכרמל ועד לתחנת תל אביב האוניברסיטה, לאורך תוואי של 80 ק"מ.

 

התוכנית להכפלת מסילות החוף הוכרזה לפני כשנה כתוכנית תשתית לאומית ומטרתה להגדיל את קיבולת הנוסעים בתוואי. הכפלת המסילה תקצר את הנסיעה ברכבת המהירה בין חיפה לתל אביב ל–30 דקות בלבד. במסגרת התוכנית ישודרגו עשר תחנות על המסלול הקיים, שישמשו את הרכבת הפרברית, ובמקביל תוקם תחנת מעבר חדשה בין הרכבת הפרברית למהירה. על פי התוכנית, הרכבת המהירה תבצע עצירה אחת בלבד לאורך המסלול.

 

בנוסף, כל המעברים ישונו להפרדות מפלסיות, כשהמסילות הנוספות בקטע שבין נתניה לשפיים יוקמו ממזרח למסילה הקיימת, כשבקטע נתניה–חוף הכרמל הן יוקמו ממערב לה.

 

לאחרונה התכנסה ועדת ההיגוי של התוכנית, בכדי לשמוע את התייחסות הנוגעים לדבר ולהציף סוגיות שונות המצריכות מענה. בדיון הביעו נציגי עיריית חיפה - סגנית וממלאת מקום ראש העירייה, מחזיקת תיק מינהל הנדסה חדוה אלמוג, ומהנדס העיר אריאל וטרמן – את התנגדותם, לאור העובדה שהתוכנית מתעלמת לחלוטין מהסיכומים שהתקבלו בנושא שיקוע הרכבת, תוכנית שלא הוצגה כאופציה ממשית.

 

נציגי עיריית חיפה דרשו מוועדת ההיגוי לא לקבל כל החלטה ללא התייחסות מפורשת לשיקוע הרכבת וללא הצגת התועלת למשק הלאומי ולעיר חיפה עצמה. לטענת וטרמן, על פי החישובים שנעשו, ההכנסות משיווק השטחים שייווצרו כתוצאה משיקוע הרכבת יכסו את כל עלויות השיקוע.  

 

אלמוג ציינה: "במועצה הארצית לתיכנון ולבנייה סוכם כי הסרת החיץ בין העיר והים – כלומר, מסילת הברזל - תידון בעת הדיון בהכפלת המסילה. כעת, בנקודת הזמן הקריטית, מכפילים לא רק את המסילה, אלא גם את הטעות, ומשדרגים אותה לטעות היסטורית".

 

בסיכום הדיון הוחלט כי תיבחן גם חליפת המינהור בחיפה.