חטיבת המטענים ברכבת מושבתת

ועד העובדים השבית את הפעילות בטענה להפרות חוזרות ונשנות של הוראות בטיחות מצד ההנהלה וכן ביצוע שינויים חד צדדים במצבת העובדים ואיום על העובדים בוועדות משמעות


11:01 ,07.09.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מאתמול (שבת) בלילה משבית ועד עובדי הרכבת את כל פעילות חטיבת המטענים. ההשבתה, לדברי העובדים, עקב הפרות חמורות חוזרות ונשנות של הוראות הבטיחות על ידי הנהלת הרכבת.

 

בוועד טוענים כי הנהלת החטיבה אילצה עובדים לעבוד בניגוד להוראות הפעלת הרכבת לרבות בנושא בטיחות.

 

במכתב ששלח יו"ר ועד עובדי הרכבת ניקה שמחוביץ לסמנכ"ל משאבי אנוש ולוגיסטיקה ברכבת ירון הדרי ביום חמישי האחרון, הוא התריע על נקיטת צעדים ארגוניים לפני הכרזה על סכסוך העבודה שהוכרז באוקטובר 2013.

 

בין השאר, התריע שמחוביץ על ליקויים רבים בתחום הבטיחות. בין השאר, צוין כי בניגוד להוראות, אין צוות חירום בתחנה לטיפול ברעלים, אין שבילי הליכה מסודרים בחלק מהתחנות דבר שעלול להוביל לתאונה, שיבצו נהגים שאינם מוסמכים ועוד.

 

בנוסף טען שמחוביץ כי הנהלת הרכבת מאיימת על עובדים בוועדות משמעת, בכדי להניע אותם לבצע עבודות בניגוד להוראות הפעלת רכבת ובניגוד לנהלים שהרכבת עצמה כתבה ובנוסף בניגוד לכל ההסכמים שנחתמו.

 

עוד טען שמחוביץ', כי הנהלת הרכבת מבצעת שינויים חד צדדיים במצבת העובדים, שיש בהם השלכות על העובדים, מבצעת פגיעה בעבודה המאורגנת ומתעלמות מוועד העובדים, תוך שהיא מפגינה חוסר רצון אמיתי ליישב מחלוקות והשארת סכסוכים על אש קטנה, בין השאר בשל מינויים של עובדים לא מקצועיים ובלי וותק, תוך דחיקת עובדים ותיקים.

 

מוועד עובדי הרכבת נמסר: "הנהלת הרכבת מפרה את הוראות הבטיחות ופוגעת פגיעה קשה הן בבטיחות העובדים והן בבטיחות הנוסעים. התרענו שוב ושוב על כל הליקויים ודרשנו להסדיר את הנושא בבהילות. לצערנו, הנהלת הרכבת בחרה להתעלם. לא נוכל לעמוד מנגד שעה שהנהלת הרכבת מפקירה את חיי העובדים ומסכנת את הנוסעים".

 

לא התקבלה תגובת הנהלת הרכבת.

 

נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה הביע היום אכזבה עמוקה מאופן ההתנהלות של הרכבת: "לא רק שהרכבת לא נתנה הודעה מוקדמת על השביתה ללקוחות; הרכבת לא סופרת את הלקוחות שלה. היא לא נתנה שום הודעה ותפסה את הלקוחות בהפתעה. אני מניח שאת ההודעות הם שמרו רק לקבלנים של הרכבת, וזה אחד הדברים עליהם אנו מעירים די הרבה זמן. הרכבת חושבת שאם יש לה כמה קבלנים, היא פטורה מלהיות בקשר עם הלקוחות הסופיים שלה. זה פשוט לא לעניין.

 

"לפחות בקטע אשדוד-חיפה, שזה קצת יותר ממחצית מכמות המכולות המובלות, יש לרכבת חובה לשמוע מהסוכנים באופן ישיר, ולקבל את תגובתם על אופן ואיכות השירות. הקבלנים לא נועדו להיות הקשר היחיד בין הסוכנים לבין הרכבת. תמיד חשוב לשמוע ממקבלי השירות, אבל זה לא בראש של הרכבת.

 

"כל ארגון שהוא נמצא בקשר ישיר עם הלקוחות הסופיים שלו, בכדי לשמוע את דעתם ואת קולם. כבר תקופה ארוכה שאנו מאוד מאוכזבים מהצורה ומהשירות הבלתי אמצעי של הרכבת. וזה על הרקע רצונם שיובילו יותר מטען ברכבת. זה ודאי שקשור ללקוחות.

 

"ישנה אכזבה ארוכה ומתמשכת מהטיפול – או מאי הטיפול – של משרדי הממשלה השונים בהתייחסת להתנהלות הנלוזה של הרכבת".